Gå til innhold

Hvordan fjerne msn-navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har windows XP home, og ønsker å rydde litt opp i pc'en.

Derfor har jeg følgende spørsmål: Hvordan i all verden fjerner man et navn som ikke lenger er i bruk i påloggingsboksen til Msn Explorer? Jeg finner muligheten for å legge til en ny bruker, men ikke for å fjerne en.

Hva gjør jeg for å få fjernet det gamle navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke 100% sikker her, men lurer på om det fungerer på samme måte som MSN brukernavn fjerning (altså passport). Gå til brukerkontoen din via kontrollpanelet -> brukerkontoer. Når du er inne på kontoen din så velger du Administrer mine nettverskpassord.

Skrevet

her er en mulighet for å gjøre det:

My computer->Control Panel->User Accounts så trykker du på den kontoen du vil endre. når du så har trykka på den

står det noen linker nedover:

Change My Name

Create a password

Change my picture

Change my .NET Passport

du trykker da på Change my .NET Passport

på venstre side ser du det står

Related Tasks

under der står det:

Manage my network passwords.

trykk på denne. da får du en liste over e-mail adressene du har lagt til og logge deg på, på msn og msn explorer.

lykke til.

PS: som du ser står dette på Engelsk av den grunn at jeg bare har Engelsk Windows her. du må nesten oversette det selv.

Skrevet (endret)

En raskere metode er å skrive inn "control userpasswords2" (uten anførselstegn) i Start -> Run, og deretter velge "Advance" og "Manage Passwords". Da skulle du komme til nøyaktig det samme vinduet som med wils metode.

Endret av aadnk
Skrevet

Takk skal dere ha - fant ikke ikke ut av dette selv.

Ville bare fjerne alle irriterende ikoner og brukernavn som ikke lenger hadde noen hensikt - sønnen har nå føtts eg egen pc, så da rydder jeg opp.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...