Gå til innhold

Tran smaken av fiskeslo - hvordan forbedre den?


Daehli

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg en liten overraskelse da jeg skulle ta tran i dag, vanligvis har jeg spist möllers tran med sitronsmak, men i går gikk jeg tom; jeg ba derfor far om å kjøpe meg en ny flaske, og den kom derfor i hus i dag...

 

Men jeg fikk meg en stor overraskelse etter at jeg ikke hadde lest utenfor flasken; naturell stod det. Det smakte rett og slett forferdelig - kan beskrives som en blanding av råtten fisk og den maten man mater akvariefisk med (stakkars dyr)...

 

Tranen med sitronsmak smaker jo faktisk ganske godt, og jeg har ikke noe problemer med å drikke et glass eller to...

 

Men problemet er bare det at tran koster jo en del penger, og fattern blir jo dritsur om jeg ikke vil drikke tranen som forsåvidt kostet godt over hundrelappen.

 

- Er det noen som har noen idé om hvordan jeg kan få tranen til å smake litt mer nøytralt? event. spise den sammen med noe?

 

Takk for alle tips. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man drikker melk etter å ha svelget tranen blir det nok mest sannsynlig bedre. Melk er nøytraliserende, vet du. :)

Melk er syre, er tran base?

 

Uansett, bare tenk deg tran blandet ut i melk. :love:

Det vet jeg ingenting om. Bare at melk er nøytraliserende og at om du drikker et glass melk rett etter å ha tatt en skje med tran vil du få melkesmak i kjeften istedet for tran. Med mindre du raper og gulper litt. :)

 

Tran blandet med melk er sikkert snadder ja! :dribble:

Lenke til kommentar
Det vet jeg ingenting om. Bare at melk er nøytraliserende og at om du drikker et glass melk rett etter å ha tatt en skje med tran vil du få melkesmak i kjeften istedet for tran. Med mindre du raper og gulper litt. :)

 

Tran blandet med melk er sikkert snadder ja! :dribble:

Må testes...

 

Foresten; grunnen til at jeg tar tran er bare fordi det er så digg med den "tranoljen" i halsen. Det føles jo nesten som om du smører halsen... :dribble:

Lenke til kommentar
Noe som alltid funker er sitron!

Kjøp en flaske sitronsaft eller lignende, og smell i deg litt saft etter dosen med tran.

Da forsvinner den ekkle smaken av fisk, og du får en fresh smak i munnen.

Hvis du syns det er helt grusomt, kan jo flasken med tran naturell plutselig dette i gulvet.. :innocent:

ehehe, ja du sier noe der...

 

Mamma!, jeg mistet flasken i gulvet. :blush:

Lenke til kommentar
Noe som alltid funker er sitron!

Kjøp en flaske sitronsaft eller lignende, og smell i deg litt saft etter dosen med tran.

Da forsvinner den ekkle smaken av fisk, og du får en fresh smak i munnen.

Hvis du syns det er helt grusomt, kan jo flasken med tran naturell plutselig dette i gulvet..  :innocent:

ehehe, ja du sier noe der...

 

Mamma!, jeg mistet flasken i gulvet. :blush:

Jeg fikk en idè!

Det finnes jo sitronsaft på flasker, og som er (etter hva jeg har hørt) ganske sterk.

Hva med å blande en god sprut med dette oppi flasken med tran?

Det burde jo minske smaken betraktelig. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Noe som alltid funker er sitron!

Kjøp en flaske sitronsaft eller lignende, og smell i deg litt saft etter dosen med tran.

Da forsvinner den ekkle smaken av fisk, og du får en fresh smak i munnen.

Hvis du syns det er helt grusomt, kan jo flasken med tran naturell plutselig dette i gulvet..  :innocent:

ehehe, ja du sier noe der...

 

Mamma!, jeg mistet flasken i gulvet. :blush:

Jeg fikk en idè!

Det finnes jo sitronsaft på flasker, og som er (etter hva jeg har hørt) ganske sterk.

Hva med å blande en god sprut med dette oppi flasken med tran?

Det burde jo minske smaken betraktelig. :dontgetit:

jo, det kunne jo nesten ha fungert, men vil ikke tranen skille seg fra sitronen eller vil den blande seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...