Gå til innhold

Støy fra server i liten leilighet?


knutigro

Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Jer kan ikke mye om dette men tenkte sette opp en gammel pc som jeg har liggende til å fungere som server og router for et lite hjemmenettverk.

 

Det er jo litt kjedelig å ha pcsus og viftebråk stående på hele tiden i en liten leilighet. Derfor lurer jeg på om serveren også fungerer i hvilemodus eller om den må gå på full fres hele tiden?

 

knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en gammel P3 eller noe sånt, så er det jo ikke noe problem å modde et par vifter til å kjøre på veldig lavt turtall. Har gjort det selv.

 

En gammel P3 (slot1) jeg hadde. Byttet ut en rask vifte med to like store vifter. Disse viftene loddet jeg på en motstand på, slik at spenningen sank og turtallet ble lavt. Man måtte legge øret nepå viftene for å høre dem. Inne i en kasse, var det umulig å høre noe.

 

Det samme kan du gjøre med strømforsyninga. Ikke noe problem å koble på en motstand og vips; no sound. :)

 

Alt du trenger er Ohms lov.

 

Harddisker kan du få OSet til å koble ut etter x timer uten bruk. Hvis de behøves, vil OSet starte dem igjen. Eneste du merker er at det tar litt ekstra tid å logge inn første gang etter at den har stått ubrukt lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...