Gå til innhold

Video-INN funksjon spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å handle meg et Gainward TI4400 Golden Sample kort.

Det jeg lurer på er om jeg kan koble tv apparat inn på skjermkortet ? Har søkt litt gjennom forumet her, og det snakkes om å koble igjennom video og andre tunere.

Jeg regner ikke med at dette skjermkortet har noen tuner, men kan jeg iallefall få bilde fra tven inn på dataskjermen min ? Via S-Video eller composite kabel tilkobling ? ....

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men har ikke en video i det området som tven er. Har bare et TV stående. Med scart innganger, og tror det er s-video også, er ikke helt sikker ..

er det da mulig å få noe bilde fra det tv over på pcen ?

Skrevet

Nei. Så lenge du ikke har _utganger_ på TV'n, kan du ikke få TV - bildet på PC'n. Du må bruke noe som sender et signal ferdig dekodet, ergo en video.

Skrevet

Det er jo fullt mulig å ta opp på video, den kanalen man "har oppe" på TV'en, selv om antenneledning ikke er tilkoblet video'en. Derfor burde det også være mulig å hente bildesinal fra scartutg. på TV'en..., men denne må jo selvfølfelig stå på den kanalen man vil ha inn på PC'en.

Skrevet

Det er mulig at SCARTen bak Tv-en din har Composite utgang, her er en av de mulige pinouts varianter:

http://tvtool.info/english/cablefaq4_e.htm

Jeg har to SCARTer på TVen min, en har bare RGB-in og Composite-in, den andre har S-Video -in og -out. Jeg får S-Video fra TV-en inn på videoen, så de burde gå greit til skjermkortets inngang også.

Du må bare kjøpe konverter, det heter "Adapter, SCART til RCA/S-VHS eller vise versa" på ClasOhlsson (69kr), og prøve deg fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...