Gå til innhold

kan RAM-brikker være ødelagt selv om Win98 registrerer dem?


Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig begynt å få meldinger om at det er for lite minne på maskinen min når jeg er ute på internett. Jeg har to 128 MB Apacer 133 SDRAM-brikker, og disse har til nå fungert fint. Kan det ha seg slik at brikkene ikke fungerer selv om maskinen teller opp 256 MB RAM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten alle som bruker win98 mye, og som installerer ting og tang til stadighet, bør reinstallere win98 en gang i blandt. det er lurt, og løser det meste av problemer :smile:

 

Det er lite trulig brikkene som er def. ja, sjekk systemresursene når du surfer.

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Takk for svarene. Jeg skal prøve å reinstallere win98. Kom på at jeg har skiftet prosessor og skjermkort uten å gjøre noe med windows. Kanskje det er der problemet ligger:) Er det nok å installere windows på nytt (over det gamle) eller må jeg formatere hele harddisken?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 19:32, lonet skrev:

Takk for svarene. Jeg skal prøve å reinstallere win98. Kom på at jeg har skiftet prosessor og skjermkort uten å gjøre noe med windows. Kanskje det er der problemet ligger:) Er det nok å installere windows på nytt (over det gamle) eller må jeg formatere hele harddisken?


 

det kommer ann på. har du win98 på en egen partisjon går det ikke mye data tapt ved formatering, men om du har Win på samme partisjon som annen data, går jo dette bort også, og det er jo ikke bra. da bør du kanskje vurdere å bare reinstallere.

formatering fjerner de fleste problemer, noe reinstallasjon ikke alltid gjør..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 19:32, lonet skrev:

Takk for svarene. Jeg skal prøve å reinstallere win98. Kom på at jeg har skiftet prosessor og skjermkort uten å gjøre noe med windows. Kanskje det er der problemet ligger:) Er det nok å installere windows på nytt (over det gamle) eller må jeg formatere hele harddisken?


 

Hvis det ikke er annet enn minne-meldinger, så ville jeg _først_ prøvd Vedlikeholds-veiviseren med egne og radikale innstillinger ( på slette unødvendige filer ).

 

Sjekket at ingenting går i bakgrunnen fra oppstart ( på startmenyen ), eller at noe forsøker ei oppdatering mens du er på nett: skriv 'msconfig' i 'Kjør', velg fliken Oppstart og se etter mistenkelige programmer som kan tenkes å gjøre ting på egenhånd.

 

Jeg disabler også Oppgaveplanlegging fra systray, og kjører den manuelt.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-12 21:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 19:32, lonet skrev:

Er det nok å installere windows på nytt (over det gamle) eller må jeg formatere hele harddisken?


 

Innstallere over det gamle er ikke alltid en god ide, da blir problemene ofte med videre.

 

Jeg pleier å slette C:WINDOWS og C:PROGRAMFILES, evt. andre mapper med installert programvare. Skader ikke å la dokumenter og slikt ligge.

 

Men ingenting renser jo sjelen som en "format c:".

 

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...