Gå til innhold

Hovedkortet ødelegger HD'ene mine ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte et EPoX EP-8KHA+ for litt siden og det ser ut til å 'ødelegge' harddiskene mine !?!

Først satte jeg i gamle WD40gb(7200rpm) min på HKet som alltid hadde funket 100% på mitt gamle Abit KT7E.

Gikk rundt 1 uke da disken lagde grusome lyder og var grusomt treg til alt mulig.

Nåh, tenkte det var en produksjonsfeil og sendte disken inn til komplett og de fant ut den var defekt.

 

2 uker gikk og jeg fikk en ny WD disk i posten, hurra tenkte jeg og satt den i.. funket rimelig godt i 2 uker før de samme lydene/tregheten kom tilbake.

Prøvde WD Tools som ligger på hjemmeside men funket heller dårlig.

Jeg tenkte at det måtte være en konflikt mellom WD og EPoX kortet mitt så jeg bestemte meg for å bestille en Maxtor 80GB(7200rpm).

 

Nå fikk jeg maxtorn for 1 uke siden, og gjett hva den er utrolig treg og lager skrapelyder ja.. (ulike lyder fra WDn som bråket betydelig mer :lol: )

 

Jeg har prøvd, win98,win2k og winxp uten hell.

Btw, den finner ikke HDn i boot så jeg må liksom trykke enter helt til den finner Disken og starter OS som tar alt for lang tid til 7200rpm å være.

 

Anyways jeg er nå lei av dette HD problemet mitt og tenkte at kanskje noen av dere der ute viste råd ?

Komplett må tro jeg er gal siden jeg sender inn disk etter disk. :sad:

 

(Har hørt at Databutikken er ganske 'kranglete' av seg på garantisaker så venter litt med å sende inn HKet.)

 

Håper det ble i riktig emne nå :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...