Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ønsker anbefaling til trådløst oppsett.


Anbefalte innlegg

Hesan.

 

Skal bytte ut kabler og styr med trådløst nettverk.

1 lap med integrert kort + to stasjonære pc'er.

 

 

Har derfor noen spørsmål.

 

1. Først og fremst...viss vi ser bort fra kabler o.l. vil det svare seg å bytte?

2. Hva anbefales som basestasjon?

3. Hva anbefales av kort?

3. Fordeler/ulemper med USB-adapter eller vanlig kort(trådløst)?

4. Tenker en plass mellom 500-1500...er det en realistisk pris (lappen har kort som sakt)?

5. Hva med dette settet...bra?

 

 

På forhond takk.

 

PEACE! Shonah :thumbup:

 

#topic endret slik at det er mer beskrivende for trådens spørsmål, moderator Jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder stabilitet og hastighet så kan ikke trådløst og kablet nettverk sammenlignes. Kablet er best, men trådløst er jo sinnsykt digg alikavel da, når det fungerer bra... :yes:

Ville gått for denne routeren jeg, den vant dinside.no's test.

http://psdata.no/ps.asp?it=106073&mlevel=020600

Har erfaring med 3com og SMC nettverk, av de 2 er SMC den klare vinneren.

Og jeg ville holdt meg unna USB enheter, det jeg har vært borti de så har det vært mer bry en det var verd...

 

edit: link glemt...

Endret av D-Fender
Lenke til kommentar

Kan være greit å ha kabler på de stasjonere om de allerede er der, er ikke noe vits i å ta de vekk i allefall. Bedre ytelse og mer stabilt.

 

Jeg har brukt netgear, d-link og 3com wlan routere og av de vil jeg anbefale 3com.

Endret av Doleo
Lenke til kommentar
Ville gått for denne routeren jeg, den vant dinside.no's test.

http://psdata.no/ps.asp?it=106073&mlevel=020600

Dette må være en av de verste routerne som har vært på markedet. Har solgt masse av den, og utrolig mange har kommet tilbake med problemer med ustabilitet, detter plutselig ut osv osv. Jeg hadde satset på et skikkelig merke som f.eks. Linksys. Min 3com fungerer også greit, men er ikke perfekt i oppsett.

Lenke til kommentar

Styr unna D-link, mange har hatt problemer med kvaliteten på disse. Jeg har selv hatt to stykker som ikke har fungert tilfredsstillende. Har også sett att jeg absolutt ikke er alene om dette. Foreslår at du heller legger litt mer penger i en komponent som skal stå å gå 24/7 i år fremmover. Har selv gode erfaringer med 3com. Lykke til.

Lenke til kommentar
Styr unna D-link, mange har hatt problemer med kvaliteten på disse. Jeg har selv hatt to stykker som ikke har fungert tilfredsstillende. Har også sett att jeg absolutt ikke er alene om dette. Foreslår at du heller legger litt mer penger i en komponent som skal stå å gå 24/7 i år fremmover. Har selv gode erfaringer med 3com. Lykke til.

Takk for det!

 

Delte meninger om D-link sjønner jeg. :yes:

 

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg Asus WL-500g router med nyeste firmware og sendestyrke satt til 84mW.. helt knall

 

Når det kommer til kort liker jeg alt som bruker chipset produsert av Atheros.. har to stasjoneære med Topcom 108MBit PCI fra elkjøp til 395kr., på ene bærbaren har jeg også topcom 108MBit kort men her som PC-card. SuperDuperFornøyd med kombinasjonen.. døds-stabilt og faller aldri ut, har ikke opplevde dette en eneste gang på over 3mnd

 

PS! Husk å bruke referansedriver fra Atheros, dette gjelder uansett om du bruker 3Com, D-link, linksys eller Topcom med ar500x chipset

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Ville heller gått for denne http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11290, jeg har brukt 3com, smc,d-link og Linksys, Linksys har vist seg å være den mest stabile og virker best sammen med andre produsenter

Takk for svar.

 

Denne ser jo veldig kjekk ut ..og billig.

Andre som har erfaringer fra denne?

Er korta og greie?

Fordel med å kjøpe fra samme produsent eller er det et mindre problem?

 

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar
Personlig bruker jeg Asus WL-500g router med nyeste firmware og sendestyrke satt til 84mW.. helt knall

 

Når det kommer til kort liker jeg alt som bruker chipset produsert av Atheros.. har to stasjoneære med Topcom 108MBit PCI fra elkjøp til 395kr., på ene bærbaren har jeg også topcom 108MBit kort men her som PC-card. SuperDuperFornøyd med kombinasjonen.. døds-stabilt og faller aldri ut, har ikke opplevde dette en eneste gang på over 3mnd

 

PS! Husk å bruke referansedriver fra Atheros, dette gjelder uansett om du bruker 3Com, D-link, linksys eller Topcom med ar500x chipset

ER det denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118092&cks=SER?

 

Hmmm :hmm:

 

 

Ser ut som en favoritt blandt kjøpere.

Skal ta en nærmere titt på den og.

 

Tanx!

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar

Trenger du egentlig trådløst?

 

Jeg kjøpte ei pakke fra SMC med router/pci-kort. Det funket utmerket til jeg flyttet det over i en ny pc, etter det har stabiliteten gått rett til H*****E. Det vil si, det funker stort sett bra, men innimellom får det noen 'anfall' hvor det blir nesten umulig å surfe på nett osv.

 

Jeg slapp å legge opp kabel og bore hull i tak og vegger men jeg lurer av og til på om det var verdt det. Særlig med tanke på all den tiden jeg har brukt på å ergre meg over det eller prøvd å løse det.

Lenke til kommentar
Trenger du egentlig trådløst?

 

Jeg kjøpte ei pakke fra SMC med router/pci-kort. Det funket utmerket til jeg flyttet det over i en ny pc, etter det har stabiliteten gått rett til H*****E. Det vil si, det funker stort sett bra, men innimellom får det noen 'anfall' hvor det blir nesten umulig å surfe på nett osv.

 

Jeg slapp å legge opp kabel og bore hull i tak og vegger men jeg lurer av og til på om det var verdt det. Særlig med tanke på all den tiden jeg har brukt på å ergre meg over det eller prøvd å løse det.

VELDIG GODT POENG, Kahuna!

 

Nettet mitt fungerer 100% kablet og jeg vil nødig ofre det for kjipt trådløst opplegg.

 

PEACE! Shonah

Lenke til kommentar

Jeg valgte trådløst fordi jeg visste at maskinen kom til å bli flyttet litt rundt. Foreløpig har den blitt flyttet fra stua til et rom i andre etasje, siden andre etasje snart skal pusses opp skal den tilbake til første etasje(stua?) før den på ny skal opp i andre etasje(som kommer til å få en helt ny romløsning), eller kanskje den blir værende i første etasje(hvis vi gjør om soverommet til kontor/gjesterom), hvem vet?

 

Kona liker *ikke* at det flyter med kabler overalt så jeg har valget mellom skjulte kabler eller ingen kabler.

 

 

En miks av trådløst/kablet høres ikke så dumt ut. Tror det er det jeg kommer til å ende opp med etterhvert.

Lenke til kommentar
If it ain't broken, don't try to fix it!

 

Har du kablet som fungerer bra, så er det vel bare den bærbare som kunne ha godt av trådløst, hva med å starte med den og se om du er fornøyd, og så kjøpe trådløse kort til de andre pc'ene når de flyttes rundt og sånt?

Fins det noen fornuftig måte å gjøre dette på da? Snakker vi om to baser eller er det noen som støtter både kabel og trådløst?

 

Fint med moen forslag her!

 

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg valgte trådløst fordi jeg visste at maskinen kom til å bli flyttet litt rundt. Foreløpig har den blitt flyttet fra stua til et rom i andre etasje, siden andre etasje snart skal pusses opp skal den tilbake til første etasje(stua?) før den på ny skal opp i andre etasje(som kommer til å få en helt ny romløsning), eller kanskje den blir værende i første etasje(hvis vi gjør om soverommet til kontor/gjesterom), hvem vet?

 

Kona liker *ikke* at det flyter med kabler overalt så jeg har valget mellom skjulte kabler eller ingen kabler.

 

 

En miks av trådløst/kablet høres ikke så dumt ut. Tror det er det jeg kommer til å ende opp med etterhvert.

:D

 

Har samme problemet her i huset. Tøft med litt kabler ikke sant..gutta liker det!?!?

Neida seriøst så er jeg litt enig kona di.

 

Men hvordan virker det med kombinert? De to stasjonære er forsåvidt greie for min del, men nå får jeg meg ny bærbar og den tenkte jeg at jeg skulle ha i stua, soverom, terrassen osv. Går det an å kobble to routere sammen mon tro.

 

Noen som vet noe om dette?

 

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar

Både Asus og Linksys somer nevnt her har en switch som lar deg koble til maskiner ved hjelp av kabel, Har og brukt Asus wl500 g, den er og stabil og god, forutsatt at du legger inn siste firmware. den jobber bra sammen med linksys kort, men er ikke like glad i smc sine.

Lenke til kommentar
Både Asus og Linksys somer nevnt her har en switch som lar deg koble til maskiner ved hjelp av kabel, Har og brukt Asus wl500 g, den er og stabil og god, forutsatt at du legger inn siste firmware. den jobber bra sammen med linksys kort, men er ikke like glad i smc sine.

AHA!

 

Now we are talking!

Det var jeg jammen ikke klar over. Får ta å lese over infoen på linkene en gang til. Hvordan er installasjonen? Mye jobb eller "plug and play"?

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...