Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er positivt med Telenor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hos Telenor må du ha maskinen proppet full med software og drivere. NextGenTel har bare en router, sett i ledningen i nettverkskortet så er du på nett!"

 

Og hva underbygger denne påstanden? Hvis du har XP trenger du ikke installere noe som helst.

Har installert NGT selv, og det er ikke bare å plugge i, man må legge inn litt DNS osv. først. Det er faktisk enklere hos Telenor. Hvis du ikke har XP trenger du ikke noe annet en RasPPOE for å komme på nett. Vil ikke akkurat kalle dette "proppet full av software og drivere".

 

"Rett og slett alt . De leverer ADSL til oss, men hvorfor kan de ikke bygge ut med alle de milliardene de har slik at vi alle får 10Mbit linje for 300,- mnd eller noe da? Og ikke komme med lure ADSL tilbud over mail, slik jeg har fått. Og jeg bestillte det, og det endte med at jeg fikk et "tilbud" som kostet meg 1171,- ."

 

Dette har vært forklart før. Telenor driver ikke veledighet. Hvorfor kan ikke du ta opp lån på en milliard og gi hele Norge 10Mbit? Hvis du vil tape en milliard så versågod, men jeg tror ikke Telenor er interessert i det.

P.S. Et tilbud kan være bra selv om det koster 1171,-

Hvis du kjøper en P4 2.53Ghz for 1171,- så er det et bra tilbud selv om du betaler 1171.-

 

 

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-06-12 20:11 ]

Lenke til kommentar

Nei, ikke uttal deg om noe du ikke vet noe om du.

Sitter her på maskinen min hjemme som er koblet opp via NGT ADSL. Og jeg vet hva jeg gjorde for å få den på nett.

Det er ikke vanskelig, gjort på 10 sek, men det er som sagt ikke bare å plugge inn ledningen.

Iallfall var det ikke det når jeg fikk ADSL, mulig det er anderledes nå.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 16:58, Kjetil Lura skrev:

hasuwest 1171 for oppkoblingen,eg betalte 395,og hvorfor skal vi som bare bruke dataen som et leketøy +noe fornuftig ha 10Mbit linje for 300 mnd,du klarer deg lenge med 704.

Kjetil


 

Jeg synes ikke akkuratt jeg klarer meg så godt med 704K nei :sad:. Enten må jeg velge å laste ned filmer ect. eller så kan jeg spille, surfe ect.. Dette er jeg rimelig lei av å ikke kunne gjøre flere ting raskt samtidigt. Så jeg hadde nok hatt bruk for en raskere linje iallefall!

Lenke til kommentar

Quote:



Den 2002-06-12 20:09, president skrev:

"Rett og slett alt . De leverer ADSL til oss, men hvorfor kan de ikke bygge ut med alle de milliardene de har slik at vi alle får 10Mbit linje for 300,- mnd eller noe da? Og ikke komme med lure ADSL tilbud over mail, slik jeg har fått. Og jeg bestillte det, og det endte med at jeg fikk et "tilbud" som kostet meg 1171,- ."


 

Kjønner jo fort at du ikke har hørt historien min med Telenor da om den CPU'n osv, jeg fikk et tilbud blablabla av telenor om jeg fikk blablabla osv.. Og jeg skulle få 2 Mnd GRATIS og GRATIS G-D-S pakken, men fikk etter 3 uker en regning på 1171,- det er sure penger for meg. Blablabla, du må høre hele historien..

 

Quote:


Dette har vært forklart før. Telenor driver ikke veledighet. Hvorfor kan ikke du ta opp lån på en milliard og gi hele Norge 10Mbit? Hvis du vil tape en milliard så versågod, men jeg tror ikke Telenor er interessert i det.


 

Og dessuten er det litt forskjeld på meg og nordens største Telegigant, stjelenor! Jeg kan jo ikke bare ta opp et lån på 1 milliard og telenor hadde ikke trengt å ta opp lån engang. Og det hadde ikke gjort noe om Telenor fikk fart på dette "trege" landet. Vi er jo ikke akkurat de første med xDSL ikke heller skikkelig bredbånd enda som standard.

 

Quote:


P.S. Et tilbud kan være bra selv om det koster 1171,

Hvis du kjøper en P4 2.53Ghz for 1171,- så er det et bra tilbud selv om du betaler 1171.-


 

Men det var jo disse 1171,- kronene jeg nettop ikke skulle betale! Derfor er det jo sure penger og svir hardt i den lille usle lommeboka mi! Så det blir jo mere slik at du skal få en P4 2.53Ghz gratis og får en regnig i posten og det står det at du skal betale 1171,-. Skjønner? Håper vi er enige nå! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 20:09, president skrev:

"Hos Telenor må du ha maskinen proppet full med software og drivere. NextGenTel har bare en router, sett i ledningen i nettverkskortet så er du på nett!"


Og hva underbygger denne påstanden? Hvis du har XP trenger du ikke installere noe som helst.

Har installert NGT selv, og det er ikke bare å plugge i, man må legge inn litt DNS osv. først. Det er faktisk enklere hos Telenor. Hvis du ikke har XP trenger du ikke noe annet en RasPPOE for å komme på nett. Vil ikke akkurat kalle dette "proppet full av software og drivere".


 

Hmmm... jeg har NGT og la ikke inn noe som helst. Bare plugget routeren inn i nettverkskortet, startet maskinen og var på i det øyeblikket jeg bootet inn i XP, uten å legge inn dette RasPPOE greiene. Men men... kanskje du hadde en feilkonfigurert maskin, men da er det din feil og ikke NGT's (min maskin, som jeg ikke hadde forandret noe på, var altså på uten å legge inn noe annet enn nettverkskortets drivere som lå inne fra før. De må uansett også legges inn hvis du vil ha Telenor ADSL).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 19:39, Jørgen-aa skrev:

En ting jeg lurer på når det gjelder NGT...


Sentralen som jeg er tilknyttet til blir gjort klar for bredbånd nå og det vil nok bli tilgjenglig i neste uke. Hvor lenge må jeg vente for at jeg kan få bredbånd fra NGT? For telenor er jo først ut og hvis jeg må vente lenge på at NGT blir tilgjengelig, blir jeg nødt til å velge telenor:(

Men NGT er første valget:D


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-06-12 19:47 ]</font>


 

Ring NGT eller sjekk http://www.nextgentel.no (nummersjekk) og se om de har noen foreløpig dato å gi deg... det kan gi deg en pekepinn. Ellers kan du jo bare bestille Telenor uten bindingstid og si opp Telenor når NextGenTel kan levere hos deg... må betale installasjonsgebyr to ganger, men hvis du ikke klarer å vente er vel de 700 kronene ekstra vel brukt.

:smile:

Lenke til kommentar

 

Rett og slett alt :sad:. De leverer ADSL til oss, men hvorfor kan de ikke bygge ut med alle de milliardene de har slik at vi alle får 10Mbit linje for 300,- mnd eller noe da? Og ikke komme med lure ADSL tilbud over mail, slik jeg har fått. Og jeg bestillte det, og det endte med at jeg fikk et "tilbud" som kostet meg 1171,- :sad:.

 

Vet den barnslige holdningen med Stjelehor, men det fortjener de å kalles.

 

 

Sikkert morro med en 10 Mbit linje , men spørsmålet er hva du trenger den til ? ? ( med unntak av alt det morsomme og ulovlige man kan laste ned da. .)Med det tjeneste innholdet som pr. i dag finnes på nettet kan ikke jeg , og tydeligvis er Telenor enige i det , se vitsen med at gud og hver mann skal sitte hjemme med en 10 Mbit linje. Og alle disse milliardene du prater om. Du er vel blandt de i kategorien som sier Telenor ER Telenor. NEI ! Telenor er et stort selskap som opererer innenfor mange ulike områder ikke bare i Norge , men mange land rundt i verden. Du kan kanskje lære litt mer om dette om du stopper sytingen i 2 minutter og tar en titt på denne siden . .

http://www.telenor.no/om/konsern/

 

De har litt flere oppgaver og litt mere å tenke på enn å putte alle pengene sine inn i et taps prosjekt (som det garantert ville blitt) som å rulle ut fiber til alle Kari og Ola nordmann.

 

Det blir like lite sannsynlig som at den norske stat skulle åpne oljelommeboka si å punge ut så det monnet. Alle i hele landet kunne storkose seg med årslønn på minimum 300000 , alle skoler var fine og flotte samt alle de gamle og syke fikk en verdig avslutning på enkeltrom med god oppvartning og kunne spise , bade og sove når det passet dem.. Det er mye som kunne vært bedre her i landet. Tror ikke milliarder på 10 Mbit er den største prioriteten..

 

Sporet kanskje litt ut her gitt . .

 

Uansett så har jeg ADSL fra Telenor og er strålende fornøyd. Har flere maskiner og bruker en enkel og grei Draytek Vigor router for å dele på tilkoblingen..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 18:40, Kjetil Lura skrev:

selters hvor bor du siden du er så negativ til at telenor bygger ut adsl sentraler,når de er ferdig dekker de 54% av norge.

Kjetil


 

Tror ikke selters er negativ til at telenor bygger ut sentraler.. bare at de feil prioriterer... bygg heller ut på landet..

Lenke til kommentar

Jeg skrev at du trengte RasPPOE hvis du har Telenor (og ikke XP), ikke hvis du har NGT.

Installasjonsveiledingen til NGT ligger pent og pyntelig ved siden av pcen her, hvor det står de ikke mange, men allikevel noen, instillingene man må gjøre for å komme på nett.

Men som sagt er det kanskje annerledes idag, det er jo en god stund siden jeg fikk NGT ADSL (og bra er det).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 18:40, Kjetil Lura skrev:

selters hvor bor du siden du er så negativ til at telenor bygger ut adsl sentraler,når de er ferdig dekker de 54% av norge.

Kjetil


 

Å si at de dekker 54% av Norge er vel ikke helt riktig, de dekker vel heller 54% av Norges befolkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...