Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ip24.no: Status og erfaringer af nyere dato.


Anbefalte innlegg

Hej

 

Jeg er dansker og står og skal flytte til Oslo om et par uger, hvor jeg har tænkt mig at benytte ip-telefoni. Jeg har fundet frem til ip24.no. Jeg har læst at de for nogle måneder siden har haft "flaskehalsproblemer" fordi de har fået for mange nye kunder på for kort tid. Er disse problemer ved at være overstået? Med andre ord er der nogle, som har nogle erfaringer med ip24.no af nyere dato? Hvordan fungerer de? Hvad er deres oppetid? Og hvor lang leveringstid har de ca.?

 

mvh jr00

 

PS. Jeg har tænkt at købe bredbånd hos nextgentel.no (1200/384 Kbps).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er godt fornøyd. Har ikke hatt noe problemer siden oktober.

 

Teknisk har jeg ingenting å klage på. Kvaliteten er god nok for meg.

Har kun 2000/256 linje.

 

Har ikke merket noe nedetid på adaptret siden oktober.

 

Eneste som bekymrer meg er at jeg kun har fått 1 telefonregning siden oktober, så jeg får nok en liten overraskelse i posten snart.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Velkommen til det "kalde" nord. Litt ille å si det, for har vel vært minus toppen 5 ganger i vinter.

 

Men til saken.

 

Jeg har www.telio.no . Er utrolig fornøyd. Prisene kan du lese der inne,

Koster litt for abb. Men du får igjen for det. Ihvertfall når du skal ringe hjem til danmark. Det koster 0 kr i minuttet for det. ( noe jeg tror du kommer til å gjøre ofte.

Fungerte fint til 720/128 linje, men da burde pc-en være så si, slått av.

Så 2048/256 linje fungerer det strøkent. Selv om en surfer og gjør andre ting.

Nå har jeg 3000/640 linje. Det er som ISDN. Bare mye billigere.

 

Ihvertfall min erfaring med telio. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for telio.

(grunnet du skal flytte)

 

Lykke til.

 

Edit :

med 364 kbps ut linje, så holder det mer enn nok. Så det ikke før nå.

Endret av lie
Lenke til kommentar
bestilte det noen måneder før jul, men har enda ikke fått tilsendt noenting. har gått 3-4 mnd nå

Jeg fikk det 10 dager etter jeg bestilte det.

Men det var en del barndomsproblemer for ett år siden.

 

Men det har rettet seg ut nå. De har ansatt 5 ganger så mange på support enn da de startet.( mener jeg leste om det på dinside.no) De hadde vel ikke forventet seg så stor trafikk på starten.

 

Abb. Mnd kostnad Etbl.

Telio Mini kr 216 kr 495

 

Den prisen er tatt fra http://www.telepriser.no/telepriser2_1/calc.do .

 

Da ringer du 60 min. hver uke til Danmark.

 

Det blir desidert billigste.

 

http://www.telepriser.no/telepriser2_1/sho...pe=FAST&id=8131

 

Litt mer spesifisert.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Velkommen til det "kalde" nord. Litt ille å si det, for har vel vært minus toppen 5 ganger i vinter.

 

Men til saken.

 

Jeg har www.telio.no . Er utrolig fornøyd. Prisene kan du lese der inne,

Koster litt for abb. Men du får igjen for det. Ihvertfall når du skal ringe hjem til danmark. Det koster 0 kr i minuttet for det. ( noe jeg tror du kommer til å gjøre ofte.

Fungerte fint til 720/128 linje, men da burde pc-en være så si, slått av.

Så 2048/256 linje fungerer det strøkent. Selv om en surfer og gjør andre ting.

Nå har jeg 3000/640 linje. Det er som ISDN. Bare mye billigere.

 

Ihvertfall min erfaring med telio. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for telio.

(grunnet du skal flytte)

 

Lykke til.

 

Edit :

med 364 kbps ut linje, så holder det mer enn nok. Så det ikke før nå.

Jeg sier meg helt enig med deg.

 

Har selv Telio. Har hatt det siden i høst. Fungerer prikkfritt. Alle samtaler til Vest-Europa (.no/.se/.dk +++) + USA/Canada er gratis (0,- kr).

 

Månedspris er 159,- . I tillegg fungerer tjenesten svært godt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Tak for svarene/kommentarerne, og for velkomsten :)

 

Det kan da godt være jeg skulle overveje telio.no istedet, hvis der generelt er bedre erfaringer med dem end med ip24.no. Besparelsen ved at vælge ip24.no i stedet for telio.no vil nok alligevel være relativ lille.

 

Nogle af mine fremtidige opkald til Danmark havde jeg nu tænkt mig at lave via Skype, men det behøves jeg selvfølgelig ikke, hvis jeg vælger telio.no.

Lenke til kommentar

For all del ALDRI FINN PÅ Å KJØPE Ip-telefoni fra Nexgentel!! Jævla skit hele greiene etter min mening. Kundeservice er totalt ubrukelig, og man sitter ALLTID minst 30 min i telefonkø før man kommer fram.

Jeg bestilte Next-Phone for ca 4-5 måneder siden. Fikk driten først etter 2 og en halv måned! Deretter startet problemene... Utrolig skurring i telefonene hele tiden. Når man ringer samtidig som man laster ned er det umulig for andre å høre hva man sier.

Jeg sitter med Delta 3000 linje (3 mbit) som ikke akkurat er den dårligste linja, men allikevel skjer altså dette.

Vel, da jeg kom fram til kundeservice sa de at det var på grunn av at ruteren var for gammel. Jaok sa jeg godtroende og lot de sende meg en ny! Var den noe bedre? NEI!

Akkurat samme problemene...

 

Så satt jeg nye 30-minutter i telefon før jeg kom fram. denne gangen sa de at de skulle sende saken til behandling. "OK" og jeg ventet i noen uker til. :hmm:

 

Vel, hadde ikke hørt noe, så jeg bestemte meg i ste for å ringe igjen...

Saken har ENDA IKKE vært oppe til behandling.

Jeg blir SINT! "Innen en uke burde det vel være ferdig behandlet," sa de nå.

 

Nå har jeg tenkt til å gi dem nøyaktig 7 dager, og dersom jeg ikke har fått noe svar innen den tid kommer jeg til å skjelle ut sjefen, samt si opp hele skiten!

 

(en annen ting jeg blir irritert over er at jeg alle disse månedene må betale månedsavgift... Telefonen er jo fuckings ubrukelig!!!)

 

Dette gjelder kanskje ikke alle, men jeg vet om flere som har hatt samme problem!

 

Rest in Hell Nextphone! :nei:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nextgentel leverer jo også IP-telefoni....

Ja, men de er noget dyrere - 128,- i abonnement + samtale omkostninger.

Det er riktig. Men vær obs på at de fleste bredbåndsleverandører krever 60-100kr ekstra hvis du ikke har fasttelefon abb. Dette tillegget er inkludert i Nextgentel sin pris på 128,-. Du har sikkert vært innom www.telepriser.no og beregnet hva som lønner seg for deg?

 

Har forresten fått i oppgave å finne en IP-telefoni leverandør for familien min, og jeg regner også med å satse på IP24.

Endret av sruben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...