Piste Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Hei. Har problemer med at når jeg har puttet inn en cd/dvd inn i dvdspilleren, og tar den ut og putter inn en ny plate, så oppfatter maskinen det som om jeg fremdeles har den første platen i. Jeg kan bla i kataloger, men selvfølgelig ikke åpne filene fordi den nye platen står i. Jeg har prøvd flere dvd/cd romer. Har reinstallert windows og prøvd både med norsk og engelsk xp-versjon. FOr å lese en ny cd må jeg enten restarte maskinen,eller ved nokk mange forsøk så finner den ut at jeg har satt inn en ny plate. Feilen kommer og går. har et asus k8n e deluxe. kan det være en feil i hovedkortet? Setter pris på alle svar.
tjaa Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Har aldri sett den feilen, og siden du har prøvd flere drev er det neppe feil i firmware. Formater og ikke bare reinstaller windows (drar med driverfeil fra forrige installasjon), legg inn hovedkortets drivere og oppdater. Sjekk jumper, at den sitter godt og på rett plass at ingen pinner er bøyd eller brukket i ide-port prøv andre kabler Se i device manager/ide channel properties, at det går i Ultra DMA mode (ikke PIO)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå