Gå til innhold

Svart skjerm under spilling!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hk,cpu og skjermkort, men når jeg starter et spill blir det svart skjerm :(

Noen ganger kan det ta lengre tid før det blir svart skjerm og noen ganger kommer det med en gang spillet er ferdig loadet.

Specs i profilen!

 

 

Håper på svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På de fleste trådene som folk har problemer med kræsj/blåskjerm osv så si folk drivere eller hardware feil/for liten PSU.

Men når jeg kjøpte min pc, og installerte sp2 så fikk jeg problemer med en gang. Prøvde ikke så mange spill, men de jeg prøvde (Call of Duty, HL2 og NFSU2) tryna. Alt låste seg. Måtte dra reset knappen for å få liv i ting igjen. Var utrolig irriterende. Når dette skjedde varierte fra 2min til 1 time.

 

Løsningen for meg ble å legge til de spillene jeg brukte i no som heter Data Execution Prevention. Denne "kræsja" programmene/spillene for meg. Måtte da legge til exe filene til spillet i DEP, slik at de ikke unntatt fra dette "programmet". Etter det har alt fungert feilfritt. Kan ikke si jeg har sett så mange andre som har problemer med dette (uvisst av hvilken grunn), men hvis ditt problem ligner litt på det jeg hadde kan det jo være verdt et forsøk hvis du ikke allerede visste om dette.

 

Kan samtidig si at jeg har kjørt mitt oppsett på samme psu, og det var det ikke no problemer med.

Lenke til kommentar
På de fleste trådene som folk har problemer med kræsj/blåskjerm osv så si folk drivere eller hardware feil/for liten PSU.

Men når jeg kjøpte min pc, og installerte sp2 så fikk jeg problemer med en gang. Prøvde ikke så mange spill, men de jeg prøvde (Call of Duty, HL2 og NFSU2) tryna. Alt låste seg. Måtte dra reset knappen for å få liv i ting igjen. Var utrolig irriterende. Når dette skjedde varierte fra 2min til 1 time.

 

Løsningen for meg ble å legge til de spillene jeg brukte i no som heter Data Execution Prevention. Denne "kræsja" programmene/spillene for meg. Måtte da legge til exe filene til spillet i DEP, slik at de ikke unntatt fra dette "programmet". Etter det har alt fungert feilfritt. Kan ikke si jeg har sett så mange andre som har problemer med dette (uvisst av hvilken grunn), men hvis ditt problem ligner litt på det jeg hadde kan det jo være verdt et forsøk hvis du ikke allerede visste om dette.

 

Kan samtidig si at jeg har kjørt mitt oppsett på samme psu, og det var det ikke no problemer med.

vet du hvor jeg kan laste det ned??

Lenke til kommentar

Ligger inne hvis du har sp2.

 

Høyreklikk My computer > Properties > Advanced > Performance settings > Data Execution Prevention.

 

Jeg valgte Turn on DEP for all programs except .........

La så til f.eks codmp.exe og ok. Ikke no problemer etter det. Litt kjipt at det må gjøres på alle exe filer som det har vært problemer med da. Har prøvd å slå av hele greia, men bare skrur seg på igjen.

Du kan jo f.eks prøve med et spill og se om det blir no bedring. Hvis ikke dette hjelper, så er det jo ikke vits å legge til de andre ....... :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har selv vurdert mellom XFX 6600GT 128MB og gw 6800LE, men omsider fant jeg ut at med min flaks, er jeg ingen overklokker! :!: Derfor går jeg for XFX 6600GT 128MB(yter best uten noen slags form for clocking, for en MEGET billig penge), og kjøper i tillegg et schtilig kabinett m/350W PSU!

 

MvH spooN :p

Endret av spoonikus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...