Gå til innhold

Billig sett til noob ?


Anbefalte innlegg

hei , jeg har aldri hatt vannkjøling før men det begyner og bli et must ser jeg.

ikke det at jeg kjøper det alle andre har men jeg er ute etter så lite db så mulig

 

så jeg begynte med psu som nå er 14db altså en Hiper 480w true

 

og chip og cpu vifta bråker noe grusomt Det er Boxed intel

altså jeg har 478 sokkel

 

og chipset kjøleren og vifta må byttes så da blir det nok en blokk der også

 

altså 2 blokker

 

men jeg har også et ati radeon 9800pro fra Power Color , bråker den ? jeg kan ikke høre noe spess men det hører jeg vell ikke før jeg bytter ut de andre :!:

 

så skal jeg bytte ut den også `?

 

eller ?

 

budget så billig så mulig

 

CPU : 2800 p4 @ 3000

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du skal overklokke cpu ville jeg anbefale ny kjøling, du trenger ikke kjøpe vannkjøling, da det finnes plenty gode vifter der ute i den store hardware-verden.

jeg vil anbefale: Zalman CNPS7000B-Cu

her er linken til komplett sin side, der kan du også lese andres anbefalinger om denne viften:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302755&cks=PRL

 

hvis du skal overklokke skjermkortet holder det også lenge med vifter.

sjekk ut microplex.no!

jeg vil anbefale AC's vifter, da disse er gode fordi de suger inn luft fra kabinettet og blåser ut bak, slik at den varme luften fra skjermkortet ikke resirkuleres inne i kabinettet.

men vær obs! det er ikke alle ATI-skjermkort som passer til denne viften, send mail og spør før du evt. kjøper!

her er linken: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSATI3

 

håper dette hjelper, og husk at vannkjøling kun er nødvendig hvis du vil overklokke akkurat det lille ekstra, det finnes også negative sider ved dette lekasje o.l

 

Lykke til med kjølingen ;-)

Lenke til kommentar
har hørt at det var enormt vanskelig og sette sammen uten og få det til og lekke  :hmm:

er det noen som har testa ?

 

er ganske sikker på at det var et av de settene komplett selger.

 

men vis ikke er det billig og sikkert bra,

ossen vifter er det ?

Skrue har et slikt sett, og han har ikke hatt noe problemer med det (ikke som jeg har hørt om iallefall)

.man må bare være nøye når man monterer settet og kutte slanger riktig, da skal det ikke bli noe tull.

Husk: må testes en stund i dusj/badekar for å sjekke om alt er tett osv :)

 

Ta en titt på Thermaltake Big Water Cooler

 

Den store TT BigWater threaden

 

Vil tro TT BigWater blir i minste laget om man skal ha både chipset, gpu OG cpu.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Ta en titt på Thermaltake Big Water Cooler

 

Den store TT BigWater threaden

 

Vil tro TT BigWater blir i minste laget om man skal ha både chipset, gpu OG cpu.

har bestillt Bigwater

 

men det var fordi den var så utrolig billig og mange har fått bra resultat , jeg trenger ikke kjøle GPU tror jeg , den bråker vell ikke så mye ?

mer en 14-20db ?

Lenke til kommentar

Ta en titt på Thermaltake Big Water Cooler

 

Den store TT BigWater threaden

 

Vil tro TT BigWater blir i minste laget om man skal ha både chipset, gpu OG cpu.

har bestillt Bigwater

 

men det var fordi den var så utrolig billig og mange har fått bra resultat , jeg trenger ikke kjøle GPU tror jeg , den bråker vell ikke så mye ?

mer en 14-20db ?

Hvis du vil ha alt så stille som mulig, kan du jo kjøpe dette i tillegg til TT bigwateren din:

 

GPU-blokk (evt. kjøpe Arctic vifte-kjøler til 150kr) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23335

 

NB-kjøler som passer

 

en annen vannpumpe (den som følger med er visstnok bare 120l/h..): http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41002

 

og en annen vifte (den som følger med TTBW settet skal visstnok bråke litt): http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412F2GLL

 

Sum: ca. 1500kr+frakt..

 

Er i hvertfall et forslag..

Lenke til kommentar

Takker , mange bra forslag men slangene holder til den pumpen der eller ?

de vill ikke få så mye motsand at de spretter av liksom :p ?

 

den har jo 600l i timen den andre har 150-200 liter ? ja ca.

 

og jeg skaraper sammen små penger for og få råd til big water , så jeg må nok vente litt :)

Lenke til kommentar

om du bestiller rett fra DangerDen, har jeg hørt prisen kan komme på rundt 1500,- og dette er da HIGHEND vannkjøling. om du hadde kjøpt i norge ville det kostet godt over 2000,- vil jeg tro

 

Edit:

 

Hvis du skal kjøle både chipset og cpu, så må du nok bytte både rumpe, og ny vifte må du sikkert også ha.. da har du jo bare en radiator og slanger :dontgetit:

 

vil heller anbefale at du venter litt med vannkjølinga. kjøp deg heller et headset mens du venter :p så du har nok penger til bedre utstyr som kjøler alt du har bruk for med vann :)

 

- Christer

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...