Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk skaper problemer for DC++


Anbefalte innlegg

Irriterer meg litt her nå... Før kunne jeg bare kjøre passiv i dc++ før jeg fant ut at jeg hadde NAT på routeren (Netopia) og klarte å åpne noen porter for å bli aktiv.

 

Nå har vi fått Trådløst nettverk her i huset med "Siemens wireless base station 11g"

som er koblet til Netopia ruteren. Internettleverandøren er Nextgentel (hvis det skulle ha noen betydning)

 

For det første har internettet begynnt å gå tregere... Men på speedometeret hos itavisen er hastigheten det samme som før. Har scanet for spyware og fant ingen ting av betydning.

I tilleg fungerer ikke dc som det skal. Det fungerer kun i passive mode. Det ser ut til å være NAT på basestasjonen i tilleg. :hrm:

Jeg koblet meg til basestasjonen og så at det var en måte å få åpnet noen porter på... ved å angi en "trigger port" og "public ports"...

 

iallefall så tror jeg det... over der det gikk an å angi portene stio dette:

 

 

Special Applications

 

Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications cannot work when Network Address Translation (NAT) is enabled. If you need to run applications that require multiple connections, specify the port normally associated with an application in the "Trigger Port" field, select the protocol type as TCP or UDP, then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic.

 

Noen som vet hvordan jeg skal åpne portene eller om jeg må gjøre noe annet for at internett skal gå raskere eller at jeg kan bli aktiv i DC igjen?

 

Takker noe inmari for svar! ;)

 

 

PS: Jeg har prøvd å få med så mye som mulig så ikke kommenter unødvendig info :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er NAT på basestasjonen også må du forwarde portene fra basestasjonen til pcen din i tillegg til forwarding fra adsl-modemet til basestasjonen.

 

Netopia'en står sansynligvis på 10.0.0.1, og basestasjonen på 10.0.0.2. Du må derfor forwarde fra 1-->2. Deretter må du sansynligvis forwarde fra basestasjonen (står sikkert på 192.168.x.x) til den lokale ip'en på pcen din.

 

Det blir alltid litt krøll når du har flere rutere, men når du først har satt det opp skal det fungere fint.

 

Dersom du bare har en maskin koblet til basestasjonen kan du også vurdere å slå av NAT på basestasjonen dersom det er mulig. Det vil da bli likt det setupet du hadde før basestasjonen, men flere maskiner kan bli litt kluss igjen.

 

Hadde en site som beskrev det veldig bra, skal prøve å lete den opp til deg.

 

EDIT: Fant den ganske fort :)

http://www.portforward.com veldig bra site om portforwarding. Har instruksjoner til innstillinger for de fleste rutere, inkludert et par Siemens.

 

Konfigurering av doble ruter nettverk finner du her:

http://www.portforward.com/help/doublerout...tforwarding.htm

 

Håper det hjelper

Endret av wizzcat
Lenke til kommentar

Du kan i alle fall prøve å huke bort at Siemens boksen skal fungere som DHCP server. Det er hjalp hos meg.

I tillegg tar du koblingen fra Netopia, bort fra "uplink" tilkoblingen på Siemens, og putter den inn i en av LAN tilkoblingene.

Høres kanskje sprøtt ut, men etter jeg gjorde dette, så var hastigheten tilbake. Speedometert viser den samme hastigheten hos deg nå, fordi den ikke for med seg "dippene" som gjør at alt virker mye treigere...

Lenke til kommentar

Lou: Tusen takk, internettet er på normal hastighet igjen :thumbs:

 

wizzcat:Takk for sia, jeg tror jeg fatter poenget. Jeg har fiksa sånn at ruteren har forwardet portene til basestasjonen. Men eneste måten jeg kan endre på noe i basestasjonen er å gå inn på dens ipadresse via web browser. Der er det en trigger som jeg har satt til enkelte porter jeg har valgt å bruke i DC... men det skjer ikke noe :confused:

Lenke til kommentar

Ok... feilinformering fra min side fannt jeg ut nå... det viste seg å være Philips ikke Siemens :blush::wallbash:

 

Men jeg klarte å huke bort at den skulle være DHCP server... men ikke sette kabelen fra ruteren i noen av LAN portene....

Kansje jeg har forwardet portene til feil ipadresse ettersom den på min pc blir endret? jeg har prøvd litt forskjellig... både å forwarde til basestasjonen, og til den gamle og til den nye lokale ip adressen min.

Lenke til kommentar

Det fungerer helt fint uten Philipsboksen og kabel... Men nå er det flere pc'er koblet til nettverket, dermed må DHCP server være aktivert... tror dere det går an å slå av NAT på ruteren? siden det er bare basestasjonen som er koblet til trengs det vel ikke å deles opp i flere ip adresser?

 

Poenget er å få forwardet en port for å bli aktiv bruker i DC++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...