Gå til innhold

Plextor er doeden!. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Ok her er scenarioet.

En kompis hadde kjoept en brukt maskin fra en annen kompis med foelgende specs:

AMD Athlon 1,4 GHZ

Asus A7V-133

394 Mb RAM

GeoForce 3

52x CD ROM

Live!

Realtek 8019 NIC

250 W stroemforsyning.

 

 

Ok, vi dytta inn en 40x plextor brenner og 512 MB ram

Maskina starta normalt men saa plutselig daua den, etter mye om og menn kom vi fram til at stroemforsyninga var for lite og hovedkortet var svidd, greit nok. Faar det paa garantien :smile:

 

Uka etter er det en annen kompis som kjoepte seg 40x plextor brenner oxo med foelgende specs:

AMD Athlon 1,4 GHZ

Asus A7V-133

256 Mb RAM

GeoForce 2 MX 200

8x CD ROM

Creative 128

Realtek 8019 NIC

250 W stroemforsyning.

 

Ok, vi skulle ikke drite oss ut igjen, og stakk paa den lokale sjappa og kjoepte en 340 watt stroemforsyning. Det skulle jo holde mere enn nok. Jo da, den funka den....i en uke, saa skjedde akkurat det samme som med den foerste maskina. Daua helt. Trykker du paa powerknappen saa skjer ikke noe som helst. Det er lys paa hovedkortet saa det er ikke sikringa i PSU, akkurat samme symptomene paa begge maskinene. Ikke noe starter i hele tatt...

 

Er det plextor som gjoer dette eller hva er det....trenger hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-11 13:56, bukk skrev:

Og kjoepe 2 nye brennere er ikke et svar eller en loesning paa dette problemet. Det jeg er mest interisert og vite er hvorfor.

Og er det noen som vet om en maate og maale stroemforbruket paa PC`en.


 

sier ikke kjøpe ny brenner,bytt plexy dritten og spør om å få igjen penga eller bytt til en ny en

Lenke til kommentar

Har min andre plextor i maskina nå, og har BARE godord å si om begge spillerne.

Den første var en Plexwriter 16/10/40A og den jeg har nå er en Plexwriter 24/10/40A

Jeg har heller ikke mer en 340W strømforsyning og den forsyner følgende med støm uten problemer:

 

Abit AT7Raid hovedkort

512 Mb PC 2700 DDR RAM

AMD XP1900+ CPU

2 stk. Western Digital 120 Giga HD's

1 stk Western Digital 60 Giga HD

MSI Geforce 4 TI4600 DVI sjermkort

Plextor 24/10/40A CDRW

massevis av kjølevifter

Logitech Wingman Cordless

Logitech Optical Cordless mus/tastatur

Creative Webcam Go plus

USB nettverkskort

 

Min konklusjon : Du har strøm i massevis og Plextoren er heller ikke et sannsynlig problem.

Sjekk alle kablene dine (ATA kabler og strømledningene) etter feil og gjerne mål spenningen i stikk-kontaktene dine.

Ta deg også en tur innom BIOS'en din og se om alt er stilt inn riktig der.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:


Min konklusjon : Du har strøm i massevis og Plextoren er heller ikke et sannsynlig problem.

Sjekk alle kablene dine (ATA kabler og strømledningene) etter feil og gjerne mål spenningen i stikk-kontaktene dine.

Ta deg også en tur innom BIOS'en din og se om alt er stilt inn riktig der.


Lykke til!


 

Jeg kan garantere at problemet ikke ligger i resten av hardwaren. I saa fall maa det veare en konflikt med noe av hardwaren som gjoer at kortet laaser seg...sett lignende. Eneste som er sikkert er at den plextoren ikke skal inn i maskina igjen.

Lenke til kommentar

Har hatt min Plextor 40X-brenner i en uke på førstkommende fredag. Har en XP1700+, og GF3, og 340W strømforsyning! (HJELP) :wink:

 

Satser på det går bra. Det er første gangen jeg har hørt om slike problemer med Plextor. De jeg har snakket med, har bade gode ting å si om den!

 

*venter i spenning til fredag*

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om et slikt problem. Har min tredje Plextor (24/10/40) nå, og har aldri opplevd noe lignende. Fikk noen motorproblemer med min forrige brenner, sendte email og fikk RMA av Plextor, ringte DHL, de kom og henta, og sendte den til Belgia. Fire dager senere fikk jeg ny brenner på døra (alt kostnadsfritt). Har brukt Plextor i over godt over 6 år, og har ikke annet enn gode ord å si om de.

 

Jeg kjørte også samme Plextor 24x brenner sammen med 3 harddisker, etc med et 250 watts power (i gamle maskina). Funka som bara det, så jeg vil ikke tro at du sliter med mangel på strøm nei.

 

Sånn til slutt, ville det være mulig å kutte ut utrolig lavpannede kommentarer som "X er no j***a dritt" etc ? Jeg må innrømme at jeg begynner å bli rimelig lei av å se sånt. Selvsagt må folk få lov til å ha egne meninger, samt ytre disse, men er å være saklig samt la være å bruke slike kommentarer for mye forlangt ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 10:11, Killer_DT skrev:



Du er ikke mye intelligent! har du testet LiteOn? LiteOn er veldig bra og det er billig!


Det er forresten ikke store forskjellen mellom Plextor og LiteOn innmaten.


jo i en scsi plextor er det stor forskjell i forhold til billig merke som liteon,eg har en plextor scsi brenner som er 12/4/32 er gått nok for meg i noen år til.

Kjetil

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-12 17:32 ]

Lenke til kommentar

no er eg jaggu bjøndt å bli lei av fok so står å masa om att feks "plextor suge liteon duge" saken er denn att eg har hatt plextor i ei evighet no og aldrig hatt nåke problem me den DU FÅR DET DU BETALA FOR!. synd for dei so skabba so føkkings masse att dei klara å snu ide kabelen feil vei eller nåke lignande problem!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 17:34, EddIe skrev:

no er eg jaggu bjøndt å bli lei av fok so står å masa om att feks "plextor suge liteon duge" saken er denn att eg har hatt plextor i ei evighet no og aldrig hatt nåke problem me den DU FÅR DET DU BETALA FOR!. synd for dei so skabba so føkkings masse att dei klara å snu ide kabelen feil vei eller nåke lignande problem!


 

Fælt så opptøyer det ble her da! Jeg sa ikke at LiteOn er bedre enn Plextor jeg sa at LiteOn er bra og billig! Jeg har pX241040 brenneren og er veldigfornøyd med den, så kanskje du skal sjekke innmaten i hodet ditt neste gang du kommer med dumme komentarer!

Lenke til kommentar

Må bare få lov til å si at æ, ø, å funker på dette forumet. Hvis man har engelak Windows, så kan man byte tastaturoppsettet, hjelper ikke det er ACSII kodene:

 

æ: alt + 0198

ø: alt + 0216

å: alt + 0197

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: på 2002-06-13 18:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Må bare få lov til å si at æ, ø, å funker på dette forumet. Hvis man har engelak Windows, så kan man byte tastaturoppsettet, hjelper ikke det er ACSII kodene:


æ: alt + 0198

ø: alt + 0216

å: alt + 0197


 

Jeg vet, men jeg er lat saa jeg klarer meg uten ea oe og aa.

Dessuten saa skrev jeg ikke dette for og starte en krangel hva slags brenner som er best, det driter jeg i, det er en plextor jeg har. Men takk for svar fra de som har holdt seg til topic. Nei, vi har ikke hatt stroemproblemer. Kan ikke forstaa hva som er galt i dette tilfeller, har ikke lyst og proeve paa nytt igjen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...