Gå til innhold

Stadig korrupte filer


Anbefalte innlegg

Jeg har en Maxtor Diamond Max Plus 9 s-ata 160gb. Jeg får stadig beskjed om at dn og den filen er korrupt, og jeg merker at filer forsvinner fra disken hele tiden. I tillegg starter Checkdisk opp hver gang jeg starter maskinen. Og noen ganger når disken er koblet til, fryser maskinen i ca. ett minutt.

 

Jeg har tidligere sendt inn en disk av samme type grunnet akkurat samme problem, og nå begynner jeg å oppleve det samme med denne. Er det diskene som er problemet, eller er det noe annet?

 

Noen tips?

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet selv. Skiftet harddisk, minne, plukket pc'en fra hverandre og satte den sammen uten at det ble noe bedre.

 

Problemet forsvant etter at jeg skiftet hovedkort. Hadde et MSI 645E Max2-LRU (SiS 645DX Chipset).

 

Nå har jeg et MSI 865G NEO2-LS. Stabilt som F***

Lenke til kommentar

jeg personlig har hatt MYE problemer med den Maxtor serien på PC-er jeg har skaffet til folk.

Dessverre brukte jeg denne på alle PC-er jeg skaffet i en lang periode. Nesten alle disse PC-ene (tror det er 16 av 20) har fått nye disk pga defekt disk. (bad sectors deluxe.. nesten umulig å få kontakt med disk..)

 

Skiftet til Samsung og WD på alle sammen, og da ble alt bra.

 

Tror det er MYE prob. med Maxtor DM9 serien..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...