Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HP NC4010 Onboard Wlan prob..


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har ett lite problem...

 

Jeg får ikke on board wlan kortet til å funke på laptopen..

Har installert nyeste drivere + programmet som følger med.

 

Har deaktivert programmet, har prøvd med SP2 sitt eget system. Har avinstallert alle drivere og programmer for wlan kortet. installert bare drivere.

 

Når jeg kjører Programmet som kommer fra hp som skal styre dette, så får jeg ikke aktivere radio (er lagt død liksom). Når jeg bruker bare XP sitt prog, så virker det som radio er aktiv, men jeg får ikke opp noen nettverk!?!

 

Noen som hvet om radio kan være deaktivert noen andre steder? Register e.l?

 

Har Xp pro, SP2.

 

Har googlet etter hjelp, men finner ikke noe som kan fortelle hvorfor jeg ikke får aktivert radioen.

 

Takk for hjelp.

 

-Tom-

 

EDIT: og ja.. har trykt inn knappen for aktivering MANGE GANGER ;p

Endret av Sneip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Choice of optional integrated 802.11b (Intel®), 802.11a/b/g MiniPCI combo card. Optional integrated Bluetooth.(Selected models)

Helt, helt, helt, sikker på at du har "onboard" trådløs? ;)

 

Edit: Skal du skal koble deg på en trådløs router eller.no?

Endret av wamjdi
Lenke til kommentar

Sikker ja... W400 kort.. Mini Pci som står i pcn ja.. ;p

 

Har ett annet PCMCIA kort som fungerer helt fint, men det er bare 11b kort og onboaard er 11g.

 

Så jah.. ;p

 

 

Skal koble meg til en router ja...

 

Det er 4 trådløse nettverk her, og ingen kommer opp..

Får rett og slett ikke aktivert radioen på kortet...

 

-Tom-

Lenke til kommentar

hehe... Høres helt sykt ut ja.. men det er nå d som er problemet...

 

Har en 3com 11g/b router.. Som er oppe å kjører mot 4 maskiner (inludert laptop når jeg bruker PCMCIA kortet).

 

Jeg jobber med trådløse systemer til daglig (selger og monterer), så oppsett er rett.. Jeg har forsøkt alt jeg kan tenke meg. Eneste jeg lurer på er om det kanskje kan være noen settinger en eller annen plass som deaktiverer wlan kortet som er internt. Jeg har sjekket bios (ingenting om wlan kortet der).

 

Jeg har som sagt, reinstallert drivere for kortet, installert HPs egen software for kortet (Atheros), deaktiver Wireless zero configuration i Admin egenskaper og tjenester. Avinstallert Atheros, aktivert wireless zero conf igjen for å bruke xp's eget wlan prog. Sjekket ALT av innstillinger i egenskaper (flere ganger).

 

Det som er hele cluet her... Får ikke aktivert RADIO, ikke via medfølgende programvare. ikke via SP2 sitt system, ikke via knapp for aktivering på laptop.

 

Når jeg bruker Atheros, så får jeg en fil meny. Øverst står det AKTIVER RADIO, men denne er ikke tilgjengelig å trykke på (Står der men kan ikke trykkes).

Jeg kan heller ikke lage profiler etc.. Kan ikek søke nettverk eller noe.

 

WinXp derimot, da kommer søk etter nettverksbildet opp, men jeg får ikke frem noen nettverk (er 4 her i nærheten). Da ser alt ut til å være rett, bare det at jeg ikke finner nettverk!?! Fatter ikke hva det kan være...

 

 

Har vært borti samme problemet tidligere på samme maskin (ikke min men en kollegas), da ga vi opp og kjøpte nytt PCMCIA kort til pcn så han kom på nett.

Men ikke denne gangen... SKAL finne ut av det.. hehe.. Gir meg ikke...

 

Som du kanskje skjønner, så er jeg helt fast nå.. hehe... Lurer bare på om det ikke kan være en string i Register eller noe som deaktiverer denne aktiver radio funksjonen. Derfor tenkte jeg at kanskje noen viste noe om dette?

 

Så om noen som jobber med HP ser dette... HJELP.. hehe...

Lenke til kommentar

sånn er det ja... Blått lys når jeg trykker... Men NADA wlan..

 

Snakket med en annen på IKT avd her i dag.. Dama hans hadde samme prob etter installasjon av SP2..

 

Men guess what.. Jeg installerte Netstumbler i dag på denne maskinen.. Kortet funka fortsatt ikke... Men så ble jeg fri for strøm på den i løpet av dagen (den sto bare der liksom, hehe)...

 

Jeg smokka inn power kabeln, startet den opp, og ehe.. Her blir plutselig ATheros aktivert når jeg holder på å søke etter wlan med netstumbler... Jeg testa ut atheros med on board kort nå.. og joda.. alt funker.

 

Kan det være noe som kommer med netstumbler som klarte aktivisere kortet på en eller annen måte?

 

Skal prøve avinstallere og se hva som skjer... Dette var en rar feil.. hehe..

 

-.Tom-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...