Gå til innhold

Hjelp! maskinen vil ikke starte med ny kjøler


GoBu

Anbefalte innlegg

I går innstalerte jeg TT water cooler. da jeg skulle skru på maskinen, kom den på, men etter 3sek, skrudde den seg av.

Demonterte alt, og monterte igjen men akkurat det samme.

Har prøvd å starte opp med cpu, minne, skjermkort men det skjer d samme.

Satte i Msi led, og da lyste alle 4 rødt, så jeg sjekket ut va det var:

System power ON - LEDene vil bli stående i denne stillingen hvis prosessoren er defekt eller ikke installert korrekt.

 

joda, så jeg tok en nærmere titt på cpu, og la merke til en liten grå flekk med kjølepasta ved siden av pinene. kan det vær det som gjør det? og går det an å fjerne med rødsprit uten å skade den?

 

har forresten msi neo platinium socket 754, amd64 2800+

Endret av GoBu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye kjølepasta leder strøm og kan ha kortsluttet kortet ditt (selv om mange produsenter påstår det motsatte så leder de strøm veldig lett, feks med litt skitt i pastan) jeg anbefaler deg IKKE å bruke rødsprit.. ikke bare legger det igjen fargestoffer med det virker etsende på plastikk, har du isopropanol (kondensfjerner, koster 12kr på bensinstasjon) heptan eller lignende er dette mye mer egnet.. lykke til videre.

 

Btw : du har ikke gitt kjernen et lite kakk og myrdet den ?

Lenke til kommentar

Bruker du utgangen til prosessorvifta til ei annen vifte med omdreiningssignal, nå når prosessorvifta og kjølefinna er erstatta med vannblokka? Prøv å koble til ei kabinettvifte om det ikke er kobla noe til der nå, når Bios mangler signal rekner den med at kjøleren er defekt og ikke starter opp for å unngå overoppheting av prosessor. Vet ikke om denne funksjonen ble "disabla" i Bios før byttet om det er mulig - ble den ikke det prøv forslaget over.

Lenke til kommentar

For å resete cmos må du

 

1. ta ut PSU ledninga (ja det må du :p dette er viktig det som reddet meg sist)

2 reset cmos med jumper

3 sett jumper på plass etter 10 sec

4 sett in ledninga og start opp

 

jeg tenkte på skjermkort ledninga i ste, men det var en spøk så ikke noe å tenke på :p (btw den slo an hva?)

 

At cpu er død har ingenting å si på skjermbildet, testet en 166mhz pentium 1 på skolen i dag uten pcu eller hdd koblet på plass.

 

Edit, batteriet er ikke så vanskelig å få ut, bruker du et urmaker skrujern (eller tilsvarende, ca 2-4mm flat skrujern) så er det lett å bikke det ut

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...