Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

AMD, dumme som brød???


Anbefalte innlegg

Jeg vedder på at AMD hadde klart å holde bedere følge med P4 hvis de hadde brukt noe annet enn 133Mhz bus.

 

P4 knuser AMD sine prosessore i minne tester og system overall tester.

 

Hadde AMD hatt 533Mhz bus slik som P4 så hadde de omtrent vært like tenker jeg. Men AMD har ikke 533Mhz bus, P4 er derfor ganske smarte. Lurer fælt på hva min neste PC blir, hvis ikke Barton kjærnen blir noe spesielt bedere så vurdere jeg å gå over til P4, når jeg skal ha ny PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk nå på at en Amd cpu kan du få helt ned i 800 kroner (xp1600+), og ifølge flere tester yter denne like bra som P4 1.6 eller 1.8, noe jeg selv har erfart. Derfor vil nok veldig mange som skal ha ny maskin, mn ikke overklokke og slikt, kjøpe Amd. Det er ytterst få av PC-kjøpere som faktisk overklokker maskinene sine. Intel er vel mest attraktivt for folk som OC'er og folk som ikke har peiling, og bare har hørt om Intel før, siden de er mye mer kjent enn Amd. Selv om Amd henger litt etter i racet for MHz'ene og topp-ytelse akkurat nå, så har de en stor andel av budsjettmarkedet, som vanligvis har vært Celeron/Duron. Duron skal jo phases helt ut til fordel for AmdXP.

Lenke til kommentar

AMD lager bedre og bedre prosessorer nå, dessuten ligger de bedre ann på markedet. Du kan f.eks se på ferdigpcene overalt, de er alltid amd, aldri intel. jeg tipper at i framtiden vil amd ha mer penger enn intel, og derfor dra fra dem på utviklingen. men dette er bare ren spådom :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 08:07, the_ruthless skrev:

Husker en poll her for lenge siden, over hvor mange som hadde tenkt å ha hvilken CPU i sin neste maskin. Tror det var bortimot tre ganger så mange som skulle ha AMD, enn Intel...


 

For LENGE siden, ja. Les hvilken som helst test av den nye 2200+, les rundt i forumet, les hvor du vil. Når selv jeg, en inbitt Intel-motstander og enda mer innbitt AMD-fanatiker, har bestemt meg for at jeg skal ha P4 2,26ghz i nymaskina jeg starter på neste uke, istedet for 2200+ som jeg originalt hadde planlagt, da er det noe galt i verden.

Intel suser fra AMD i disse tider. AMD kommer til å tape stort i desktop-markedet, fordi Thoroughbred-kjernen:

-er bare marginalt kaldere en Palomino

-er enda mindre overklokkingsvennlig enn de største Palomino-CPU'ene

-sitter på CPU'er som er dyrere enn Intel sine i samme klasse

 

3 punkter som går stikk imot alle forventninger de siste få ukene om denne kjernen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 16:49, b-duvaland skrev:

Det hadde ikke vært noen som helst forskjell.


Arkitekturen til AMD klarer ikke å dra nytte av noe mer enn 133 / 266 MHz, bare se minnetestene med raskere DDR-Ram.


 

Å ja? jeg syntes jeg husker å ha lest på Nyheter: "AMD XP skjulte krefter" Da brukte de 166Mhz bus.. Det var en betydelig ytelses forskjell. men det jeg mener er ikke at rammen skal kjøre fort, hvis CPU bare har 133mhz bus så klarer ikke CPU å holde følge med farten på rammen, derfor ville raskere bus på CPU, gjort at CPU hadde klart å holde bedere følge. Skjønner?

 

Som sagt jeg sa jeg kanskje skulle ha pentium i neste maskin.. men dette blir kanskje et år før jeg kjøper ny PC, og det skjer mye på den tiden. I tillegg må jeg ut med mye peng til neste PC, fordi jeg har planer om å oppdatere hele sytemet. Men hittil er jeg faktisk ganske stolt over min Duron 950Mhz@1330Mhz. Så den skal gjøre sin nytte i min PC.

 

Jeg er fortsatt tilhenger av AMD, alle maskinene jeg har hatt hittil har vært AMD/Via. Og jeg har aldri hatt stabilitets problemer.

 

La oss se hva hammeren duger for når den kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...