Gå til innhold

Bærbar bilderedigering pc


Plukk

Anbefalte innlegg

En kollega av meg sendte meg denne mailen:

 

Du har garantert litt mær peiling på datamaskiner enn meg, så eg håbte du konne gi meg et råd....

Eg har tenkt på å kjøba meg en bærbare pc, men eg ane ikkje kaslags eg ska kjøba.

 

Eg har egentlig ikkje så mange krav. Pc'en bør helst ha en veldig goe skjerm me litt størrelse på.

D eg komme te å bruga an mest te e å lagra, og visa bilder og videosnutter fra kamera mitt ser du.....

Datamaskinen sko helst hatt en inngang for minnekort (sånne minnekort som står i digitale video- og fotokamera).

 

Så eg lure på om du konne komt opp me et forslag te kaslags pc eg burde hatt??

D hadde vært supert!!!

 

Nå har jeg ikke så mye peiling på bærbare som stasjonære, men håper dere kan hjelpe oss?

Han vil bruke pc'en som bilde/videoredigerings maskin. Hva trengs da av skjermkort til denne saken? Minne? CPU? Siden jeg bruker min pc til spill aner jeg ikke hva en bør ha til bilde/videoredigering.

 

Dette er en ganske nøktern person som ikke har bruk for noe overkill utstyr, og tar heller til takke med noen sekunders ekstra venting fremfor å legge ut 2000,- ekstra på noe som han strengt tatt ikke har bruk for. Operativ system og andre war.. eh.. programmer får han av meg...

 

Vi kikka litt rundt på denne 1557 som netshop har, men siden jeg ikke visste hvilke komponenter som burde være med, så gav vi opp.

Alle inspill mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5178

 

kampanje-pc'en til 9.995 ink mva burde ha alt han trenger til den bruken.

Den har 1400x1050 skjerm som er fint til Photoshop, Adobe after effects osv ( bruker det mye selv. )

 

Den har ca 4.5 timer batteritid så grei å ha med seg til redigering.

Den har 3-1minnekort-leser for memorystick, sd-minne og mmc-kort.

Den har firewire og USB2.0 , så DV-kamera og digitalkamera osv kan koples til den.

 

Den løsningen over har ikke DVD-brenner. Jobber han mye med video, som han da vil ha ut på DVD, burde han kanskje betale 400kr mer og få med det.

 

Dette er konfigurasjonen jeg ville valgt til nøktern bruk uten at det skal bli så mye dyrere eller overkill:

 

 

1 stk. Country kit for AOpen barebone bærbar PC (På lager 20+)

1 stk. AOpen barebone bærbar PC m/ATI 9600-64 15" SXGA+, 10/100, 56K, modell 1557ALS (Ubekreftet 13.01.2005)

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. Intel Pentium M 735 1,7GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan" (På lager 12)

1 stk. Standard 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM (Ubekreftet 11.01.2005)

1 stk. Standard 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM (Ubekreftet 11.01.2005)

1 stk. Samsung 60GB 5400RPM ATA/100 Silent Seek 8MB cache, modell MP0603H, 2,5" (På lager 8)

1 stk. AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX for bærbar PC (På lager 20+)

Ingen

1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs (På lager 17)

 

til 11649 ink mva.

 

Der er da DVD-brenner med (550kr+), dobbelt så mye ram som også er raskere (400mhz)(700kr+ for ekstra rammen) Mye RAM lønner seg hvis du skal jobbe mye med video i f.eks Adobe A FX, da rendring og preview fort mye raskere. 512MB kan være i minste laget til PAL videoredigering i Adobe. billedbehandling derimot burde ikke 512MB by på noen problemer.

Byttet også ut hardisken der til en litt raske, og stillere hardisk. (300kr+)

 

 

Karmacom.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...