Gå til innhold

IBM thinkpad t42 vs. HP Nc8000


Zoney

Anbefalte innlegg

Hei sann!

Skal ha meg ny bærbar, og valget står nå mellom:

HP Nc8000 , P-M 755 (2ghz), 1 gb RAM, 60 gig HD EIDE, ATI radeaon 9600 pro med 64 mb minne.

Og en:

IBM ThinkPad T42, P-M 745 (1,8 ghz), 1 gb RAM, 60 gig HD ATA-100, ATI FIREGL T2 med 128 MB minne.

 

IBM'en er 20% dyrere enn HP'en... Hva skal jeg velge? Eneste som er bedre på IBM'en er jo skjermkortet, og HD'en...? Og HP'en har jo bedre cpu. Eller? Noen som har noen erfaringer å komme med?

 

Takker for alle råd og tips

 

mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei sann!

Skal ha meg ny bærbar, og valget står nå mellom:

HP Nc8000 , P-M 755 (2ghz), 1 gb RAM, 60 gig HD EIDE, ATI radeaon 9600 pro med 64 mb minne.

Og en:

IBM ThinkPad T42, P-M 745 (1,8 ghz), 1 gb RAM, 60 gig HD ATA-100, ATI FIREGL T2 med 128 MB minne.

 

IBM'en er 20% dyrere enn HP'en... Hva skal jeg velge? Eneste som er bedre på IBM'en er jo skjermkortet, og HD'en...? Og HP'en har jo bedre cpu. Eller? Noen som har noen erfaringer å komme med?

 

Takker for alle råd og tips

 

mvh Øyvind

en PC er mer en summen av deres deler....

Lenke til kommentar

Er som nevnt her mange flere deler på en PC enn det du summerer opp:

For egen del synes jeg skjermoppløsning er veldig viktig.

T42 er en betydelig slankere og mindre maskin enn nc8000 - begge er suverende maskiner, men tror nok design / teknisk kvalitet er enda et hakk bedre på T42.

Skjermkortet på disse maskinene er i praksis de samme - FireGL2 er basert på radeon 9600 pro, men er sert. for div. cad osv i tillegg.

 

Minimum på en 15" skjerm bør være SXGA+ (1400x1050) - UXGA fungerer også utmerket på 15".

 

T42 m/ 14.1 / 15" m/ sxga+ og eller like specs. som nc8000 - da ville jeg valgt IBM .-)

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer.

Er klar over at det er flere deler på PC-ene, men ramset bare opp de delene som jeg i farten la merke til ikke var lik "orginalen" som var i prisguiden. Er altså ikke helt lik PC som jeg får tilbud om som står i prisguiden.

Lenke til kommentar

Når man sammenlikner med en thinkpad er det veldig mye som ikke blir nevnt i spesifikasjonene.

 

- God byggekvalitet

- God support

- God ergonomi og tastatur

- Ultranav (styrepinne)

- Aktiv harddiskbeskyttelse

- Tastaturlys

- God batterilevetid

- Fysisk sikkerhetschip

 

Når i tillegg thinkpaden du nevner er lettere og tynnere skal det en god del til for å veie opp for disse tingene (har ikke prøvd HP-maskinen du snakker om, kanskje den er vannvittig bra, jeg vet ikke) Uansett er den T42en du viser til den ultimate drømmemaskinen i mine øyne.

Lenke til kommentar

Sitter selv med en eldre Ibm Thinkpad T23 og er imponert over kvaliteten på produktet. Du får ikke den plastikk følelsen som en ofte får med billigere modeller. Maskina er robust og tåler en støyt. Kjenner til flere større firma som kun sverger til ibm Thinkpad T serien etter flere "misslykkede" forsøk med andre merker, blandt annet HP som du vil sammenligne med. Man får det man betaler for og kvalitet koster ofte litt mer.

 

Supporten til ibm har også fått mye skryt for kjapp og kvalifisert respons.

Har selv vært innom servicekontoret deres på Kolbotn 5 minutter før stengtid og fått den hjelp og service jeg har hatt behov for. Firmaet og maskinene oser av kvalitet, kundeservice og professjonalitet.

 

Har intrykk av at hvis folk først har eid en ibm så holder de seg til ibm i all tid etter.

 

Tror jeg må sjekke med sjefen om ikke jeg kan få meg en ny Ibm thnikpad T42p, sikkle!!!

Lenke til kommentar

Har selv vært innom servicekontoret deres på Kolbotn 5 minutter før stengtid og fått den hjelp og service jeg har hatt behov for.  Firmaet og maskinene oser av kvalitet, kundeservice og professjonalitet.

Teknisk service på Kolbotn har det godt på jobben, lite stress der i gården!

De har ikke mye å gjøre.... :!:

Lenke til kommentar
Hei sann!

Skal ha meg ny bærbar, og valget står nå mellom:

HP Nc8000 , P-M 755 (2ghz), 1 gb RAM, 60 gig HD EIDE, ATI radeaon 9600 pro med 64 mb minne.

Og en:

IBM ThinkPad T42, P-M 745 (1,8 ghz), 1 gb RAM, 60 gig HD ATA-100, ATI FIREGL T2 med 128 MB minne.

 

IBM'en er 20% dyrere enn HP'en... Hva skal jeg velge? Eneste som er bedre på IBM'en er jo skjermkortet, og HD'en...? Og HP'en har jo bedre cpu. Eller? Noen som har noen erfaringer å komme med?

 

Takker for alle råd og tips

 

mvh Øyvind

tror det er t42p siden det er firegl T2 som det ikke er på t42.. eller tar eg feil?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...