Gå til innhold

audio i frontpanel Arctic Sil T1- tilkoblingsrot


Anbefalte innlegg

Vil gjerne benytte meg av audio frontpanelet på mitt kabinett, men får ikke koblet de riktige pluggene fra kabinettet til de riktige ”pinnene” på hovedkortet. Kan noen hjelpe meg på vei?

 

På hovedkortet har jeg følgende oppsett av pins:

 

MIC2

AGND

MICPWR

+5VA

Line Out_R

BLINE_OUT_R

NC

Line Out_L

BLINE_OUT_L

 

Og i kabinettet har jeg disse en-pins plugger:

 

Den ene ledningen har

 

MIC-PWR

MIC-IN

GROUND

RET-R

 

Den andre:

 

RET-L

L-OUT

R-OUT

 

 

Har prøvd et utall av forskjellige kombinasjoner men det blir aldri riktig så jeg håper at noen vet hva som bør gjøres.

 

Kabinettet er et Arctic Silentium T1 og hovekortet et Asus K8N-E Deluxe.

Endret av patro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortets manual sier ingenting annet enn å navngi pinsene slik jeg skrev i første innlegg. Problemet er bare at det ikke følger med maual til kabinettet - og de har heller ingenting slikt på nettsiden sin. Derfor må jeg gjette meg til oppsettet...

 

Angående lydkort - jeg har valgt å bruke lydkortet på hovedkortet - er ikke så veldig opptatt av at lyden er god men skulle gjerne sett at den fungerte rett.

Lenke til kommentar

Måtte bruke litt tid på å sette meg inn i det, men tenker du litt, er det greit å finne ut...

 

MICPWR OG MIC-PWR

AGND OG GROUND

de to er greie...

MIC2 OG MIC-IN

 

Når det kommer til ret-r og l og l og r-out, ville jeg satse på at l og r-out passer med Line out l og r, og ret-r og l med bline'ene. Lite skulle bli ødelagt dersom det går galt.. husk å sette pinsene med skriften ut...

 

EDIT: gled deg til du får det oppe og går, det er herlig! Forresten, er det ikke en +5v-pin fra kabinettet? det var vel fire ledninger om jeg ikke husker feil...njaaa, en til pwr/hdd og en til reset... nei, glem det...

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...