Gå til innhold

Ny spillpc til 13-14 åring


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skulle ha satt sammen en spillpc til en 13-14 åring her, og har knudra litt på komplett.

Nå har ikke jeg fult 100% med i det siste, så er ikke heeelt oppdatert på hvilke kovedkort som avskyr hvilken ram osv, men satser på at det jeg har satt opp ikke skal ha noen store stabilitetsproblemer.

 

Jeg fikk ikke noe pris jeg skulle forholde meg til, men "En pc som ikke er det aller beste, men jeg vil ikke ha noe piping fra han om at PC'en ikke duger".

 

Så jeg har kommet med to forslag (fant ut at det ikke ble så mye forskjell i pris på de, men jeg tar med begge to) - det hadde vært kjempefint om noen ville ta seg tid til å gå igjennom og se om dette er et greit oppsett :) (kansje få prisen litt ned? syns dette ble mye til en 13 åring :hmm:)

 

(Han har mus/tastatur/skjerm/kabinett fra før)

 

Alternativ 1 - den "dyreste" av de:

*trykk*

 

Alternativ 2 - prøvde å få ned prisen litt her, gikk visst ikke så bra:

*trykk*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

likte oppsett 2 bedre, mye mer prisgunstig skjermkort, de kablene skal følge med hovedkort, og hvis de i verste fall ikke gjør det kan du se på den lokale databutikken (det SKAL være med på hovedkort så lenge det ikke er BULK) og gå ned til 3200 eller 3000, 3500 er ikke særlig prisgunstig. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Med disse forandringene kan du med de penge du tjente her på opp til 6800GT som støtter SLI

 

erhem.... 6600GT støtter også SLI :p

ja vet jo det, men slik at han ikke kjøper et uten SLI (hvis det er noen?). For da har man driti på leggen for å si det mildt :ohmy:

Lenke til kommentar

Takk for raske og gode svar :>

 

Jeg vil kjøre 939, slik at han har større oppgraderingsmuligheter etterhvert. Fant ikke 3200+ til denne på komplett, har den utgått av sortimentet der?

 

Kjører ned til 200 GB HD, og den Fortron PSU'en som ble nevnt lenger opp her.

 

Med tanke på SLI - i alternativ 1 står det ingenting om SLI i produktbeskrivelsen eller noe annet sted, men på bildet er det SLI kontakt - støtter dette kortet SLI?

 

Igjen, tusen takk for svar :love:

 

Edit: Det blir nok windows på han, og floppy lar jeg være, den er såpass billig at det får gå :>

Endret av Weezel
Lenke til kommentar

Da satser jeg på at XFX støtter SLI - sånn ellers, hvordan er XFX kortene?

 

Satt sammen et tredje alternativer etter det dere kom med her;

Alt. 3

 

Ser dette ok ut - det er vel ingen av delene som skulle avsky hverandre? Stabilitet hadde vært kos her, for hvis noe går galt, har jeg vel pc'en på kontoret med en lapp som sier "fiks" :p

Lenke til kommentar
Da satser jeg på at XFX støtter SLI - sånn ellers, hvordan er XFX kortene?

 

Satt sammen et tredje alternativer etter det dere kom med her;

Alt. 3

 

Ser dette ok ut - det er vel ingen av delene som skulle avsky hverandre? Stabilitet hadde vært kos her, for hvis noe går galt, har jeg vel pc'en på kontoret med en lapp som sier "fiks" :p

Ser greit ut, men bytt ut dvd spilleren med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305765&cks=PLC

Koster 200kr mer, og er verdt det.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha fyrt med bedre RAM (f.eks Kingston HyperX eller Corsair XMS XL) Koster litt mer, men er bedre, rett og slett.

 

Hovedkortet kommer med ca. 10 s-ata ledninger så ledninger er absolutt IKKE nødvending.

"bedre".

 

Timings er greit nok, om man er entusiast. Mengde er viktigere enn timings. Billig OCZ eller Kingston vil fungere helt ok. Man får 1024MB OCZ for rundt 1700 kroner på Netshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...