Gå til innhold

Erstatte gammelt kort med FX5200TD eller 9550TD?


miceagol

Anbefalte innlegg

I min 1.2 GHz PC har jeg et Asus GeForce2 32 MB GTS grafikkort som kostet meg dyre 2700kr i 2001. Jeg vurderer nå å erstatte dette kortet med et billigkort til rundt 500-lappen (f.eks. Asus 128MB FX5200 TD), men er veldig i tvil om det. Kortet er tenkt som et midlertidig kort i 1-2 års tid, dersom jeg ikke kjøper noe dyrere.

 

Etter å ha sjekket ut på nettet i en god stund har jeg begynt å få mistanke om at FX5200 ikke vil gi så veldig mye bedre ytelse enn GeForce 2-kortet, selv om det er en god del nyere. Jeg håper faktisk på en vesentlig ytelsesforbedring, men er jeg rett i mine tvil?

 

Mitt andre alternativ går ut på å vente til 6600- og 9600-kortene synker litt i pris, slik at de kommer i underkant av 1500kr. Disse kortene mener jeg kanskje dekker mer det jeg er ute etter, altså kort som gir merkbare ytelsesforbedringrer (i all hovedsak mhp. spill som GTA3, FlightSim2004, Sims2 bl.a.) iforhold til det gamle kortet.

 

Virker det siste alternativet som en bedre løsning? Tror dere disse kortene vil synke raskt i pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...