Gå til innhold

Er vifteløs vannkjølng brukbart?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må bare kommentere dette. Altså, en vifte på en radiator kan lage helt ned i 16dB... Og det er mindre støy enn det harddiskene mine står for i min pc. Derfor ser jeg ikke helt vitsen med en vifteløs vannkjøling

jau, du har et poeng der. Men ( :p ) Zalman'en ser jo drit fet ut. Så er det også "mye" lettere å installere. Tanke på lage hull i kabinette for radiator ++.

Lenke til kommentar
Har ikke testa det, men jeg har sett denne en del IRL, må være utrolig upraktisk å transportere  :hmm:

:p ja, men hvem gidder å bære kabinette ut hver gang man går ut. Det er jo ikke så ofte ;) .

Zalman Reserator 1 er vel den eneste vifteløse vannkjølingen mener jeg. Har ikke sett noen andre.

Her er en video review av den: http://www.3dgameman.com/vr/zalman/reserat...deo_review.html

Det har jo skjedd at folk med pc har tatt seg en tur på LAN eller dataparty

 

jau, du har et poeng der. Men (  ) Zalman'en ser jo drit fet ut. Så er det også "mye" lettere å installere. Tanke på lage hull i kabinette for radiator ++.

 

Syns fortsatt ikke at vifteløs vannkjøling er så pent at det gjør noe da, desuten tar den opp mye brukbar plass på skriverbordet

Endret av CaZiO
Lenke til kommentar
Har den sammen med Zalman gpu kjøler som jeg bruker på 5900XT og chipset. I skrivende stund er temperaturen på min A64 3000+ 31 °C. Sammen med støydempa kabinett, etc er det endelig et fornuftig støynivå...

Det er bra temp! Samme cpu med boxed ligger på 37grader, ihvertfall hos meg. Så du burde være fornøyd, med tanke på hvor mye støy du slipper å høre :yes:

Lenke til kommentar

Hadde vel gått an å henge en sånn på utsida av huset vel. Og ledninger gjennom et hull i veggen..

 

Det burde jo ha gått.

 

Ville vel gitt optimal kjøling det, spesielt med tanke på minus grader, men jeg vet ikke hvor mye en sånn radiator tåler. Ville jo tro den tåler samme temp som radiator på en bil!

 

Bare å fylle på med frostvæske ;)

Lenke til kommentar

Husker ikke hvor men det var en her på forumet som kjøpte trippel 120mm rad. og han hadde den i bunnen av pcen og han hadde ingen vifter på og han kjølte HELE systemet. CPU, GUP, NB, HD, PSU - alt.

Så det er bare radiatoren det kommer an på. Hvis du har lite plass til en trippel rab så kjøp to 2*120 raddiser... lettere å plassere og enda mere kjøling. Lettere å transportere HVIS du skal det en gang. Pass på at lufta får beveget seg på ett vis....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...