Gå til innhold

Overføre NOK til dansk konto......

Helloo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg skal betale en viss sum til en dansk person. Kan dette da ganske enkelt gjøre ved å overføre penger til en (dansk) konto? Med nettbank altså, og et vanlig kontonummer? Er avgifter på dette høyt? Hva med valutakursene?

Mvh. Lasse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar! ;)

Da regner jeg med at man bare overfører summen til et kontonummer?

F. eks hvis 600,-NOK = 500,- DKK overfører jeg 600,- så får dansken 500,- på konto?

Skrevet

Normalt kan dette gå gjennom nettbank, men legg merke til at systemet med xxxx.xx.xxxxx som kontonummer, er særegent for Norge. Mulig Danmark har det også, men det er i alle fall ikke slik over hele verden. Dessuten må du velge å overføre 500DKK. Da får dansken det inn på sin konto. Du betaler det banken skal ha, som da er 500DKK ganget med bankens salgskurs i øyeblikket, for overførsel og sjekker. I tillegg kommer gebyrer, som stort sett varierer mellom 50 og 300 kr i de fleste bankene. Mulig det er noe rimeligere innen f.eks. Skandinavia.

Skrevet

Fra i år av er det blitt relativt rimelig å overføre penger innen EU-landene. Norge ble fra 1. januar med i samarbeidet, og du skal nok ihvertfall slippe veldig høye gebyrer.

Du trenger jo danskens IBAN og hans banks BIC-nummer, mener jeg å huske. IBAN er et internasjonalt kontonummer, mens BIC er bankens identifikasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...