Gå til innhold

Oppgradere skjermkort. Hvilken?


Nemzo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Eg tenkte å kjøpe nytt skjermkort til pc'en og lurte på om eg kunne få noen tips.

Pc'en min består av:

Socket A hovedkort: epox 8krai

cpu: amd xp 2500

ram: twin mos pc2700

gpu: Radeon 9200SE :thumbdown:

 

9200se er altfor svakt til spillene eg spiller nå. Skal ikke kjøpe ny pc nå (blir vel om 3-4 måneder). Så eg lurte på anbefalinger på skjermkort. Til nå har eg vurdert:

 

Radeon 9600xt

Radeon 9800 pro

geforce 6600 GT

 

geforce 6600gt er klart det beste kortet, men lurer på om det er vits i å kjøpe et så godt kort til pcen min. Vil pcen klare å utnytte kortet til fulle?

 

Siden jeg snart skal kjøpe ny pc uansett vil jeg ikke bruke så altfor mye på skjermkortet. I alle fall siden jeg ikke kan bruke det i min neste pc om jeg går for pci-e. Hvilket skjermkort burde eg kjøpe for at skjermkortet ikke lenger skal være flaskehalsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha ny pc om 3-4 mnd ville jeg kjøpt det billigste 9600xt jeg kunne funnet. Det duger helt greit til nye spill, kan du heller bruke mer penger på neste skjermkort du kjøper. Ser ærlig talt ikke helt pointet med å kjøpe et skjermkort for å ha det i 3mnd men.. :hmm:

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

 

Har problemer med å kjøre spill med mitt 9200se (selfølgelig), og tror eg går for et nytt.

har sett på r 9600xt der står det mellom Powercolor og Club 3d. Eg sparer 100 kr på club 3d (siden broren min skal bestille fra komplett og mpx). Lurer på om det er verdt å spandere 100kr for et powercolor kort??

Ser ærlig talt ikke helt pointet med å kjøpe et skjermkort for å ha det i 3mnd men..:hmm:

Nei, men tror ikke eg vil holde ut i 3 mnd med mitt skjermkort ettersom eg spiller en del.

Lenke til kommentar

Hvis det bare er 3-4 måneder til du skal oppgradere hele pakken ville jeg heller holdt ut med 9200SE, fremfor å blåse vekk godt over en tusen-lapp på et kort som du skal ha i, ja, 3-4 måneder som du sier.

 

Saken stiller seg selvsagt annerledes om du skal ha AGP-hovedkort når du oppgrader. I såfall vil det være smart å gå for 6600GT av merket XFX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...