Gå til innhold

Boot CD til Win2K?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å formatere i løpet av neste uke,skal legge inn 2000.Det er det jeg har nå men 2000 cd`en min er ikke bootbar og jeg bruker ikke disketter lenger,så jeg lurte på om noen hvet hvor jeg kan få tak i de ekstra filene som gjør cd`en bootbar.Jeg får heller da bare ta en backup av cd`en min å legge med de filene som booter,har den lovlige cd`en.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så mye som tyder på at du har en lovlig cd da men... Hvorfor kan du ikke boote fra cd'en hvis den er orginal da? :evil:

har du satt på "boot fra cd"i bios da?

/steinih

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-09 20:17 ]

Skrevet

Jeg har en backup cd av win2000, den er så absolutt bootbar.. og ja, sp2 er installert på den.. bruker ikke orginal cd`n lenger.. slipper jo å installere diverse service packs nå..:smile:

Har man problemer med å boote fra cd, så er det jo rimelig enkelt å gå inn i bios og forandre startup sekvensen..

Skrevet

Det spørs om du har et hovedkort som støtter å boote opp fra win2k, hvis ikke kan du mest sansynelig oppgradere biosen og få det til...

[ Denne Melding var redigert av: kjakan_mm på 2002-06-13 14:32 ]

Skrevet

Hei!

Det er mulig elTorinto som spiller deg eit puss.Dvs standarden for booting fra cd.

Det er mulig det kan hjelpe.Eg har problemer å boote fra windows 2000 orginal cd.

(har gammal maskin og ikkje oppdatert bios)

Fekk ein kammerat av meg til å teste om han greide å boote fra min cd og det gjorde han.

Så å seie at folk har piratkopi fordi dei ikkje greier å få boota fra windows2000 synest eg blir litt feil.

Btw, er det irriterande når eg vil inn i recovery consolen i windows 2000.

Skrevet

litt off topic: du kan installere recoveryconsole med kommandoen "winnt32.exe /cmdcons" fra CDen.

Den dukker da opp i bootmenyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...