Gå til innhold

Er Canon et dårlig valg?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et videokamera til 5-6000,-

 

Jeg tenkte på Canon mv750i med en gang....men så leste jeg testen her på akam.

Bør jeg gå for Canon mv750i eller JVC GR-D53?

Er virkelig støyen på Canon mv750i kameraet så ille?

Både dinside og DigitalWorld har anbefalt Canon sitt kamera.

 

Håper på hjelp:)

Endret av bræibånn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var vel en på en av disse sidene som skrev at motorstøyen var så fæl at kameraet aldri burde vært i salg... :ermm:

Alt er vel relativt. Er det veldig still vil du vel høre støyen. På utefilming er det vel begrenset hva du får med deg.

Forøvrig ser det ut som om jeg ender på Panasonic GS11 eller 15. De har fått mye skryt og er visstnok bedre på støy enn JVC og Canon.

 

Uttalt helt uten erfaring, men jeg søker nå sjøl.

 

Kyrre

Lenke til kommentar

Lavlysegenskapene til Canon er generelt elendige, selv om du kan korrigere via bedre manuelle innstillinger enn f.eks. Sony. Blir svært kornete. Dersom du ikke har behov for 10x zoom, så se på andre merker. Har selv 650i. Det har mye motorstøy, men ekstern mikrofon kompenserer greit. På 750i har du derimot ikke mikrofoninngang, og kan kun bruke den interne mikrofonen. Derimot leveres (tror jeg) 750i med en vidvinkel inkludert i prisen. Den bruker jeg mye, og er alene verdt en tusenlapp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg mener at det kan jo ikke være uten grunn at mv750i blir anbefalt av både dinside og DigitalWorld, eller?

Dinside har vel alltid hatt Canon som sine store favoritter i tester... usikkert av hvilken grunn da kamera med betydelig bedre bildekvalitet har fått dårligere karakter for småting som 2x mindre zoom og lignende.

 

Digital World har også hatt sine blemmer når det gjelder tester av foto og videoprodukter. De som har sett skandaletesten på digitale stillbildekamera de lagde i samarbeid med Dagbladet, husker den for evig tid.

 

MV750i har mye ekstrautstyr som vidvinkelkonverter, 22x optisk zoom og lignende, men bildekvaliteten lider i vanlig innebelysning. Bildet blir kornete og hakkete og motorstøyen betydelig.

 

Vil heller anbefale Panasonic GS33 eller GS55. Meget bra bildekvalitet i forhold, og i tillegg kan du feste på en ekstern mikrofon på disse (noe du ikke kan på MV750i).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...