smeboe Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Jeg har Wlan med Realtek 11G og Linksys WAP54G PCI/Access point, og jeg får ikke noe demping i farten fra de 1024 kb jeg har fra Telenor, jeg får Good-Very Good i Signalstyrke, MEN så har jeg problemet da.. hvert 20. minutt hopper det av. Kan dette fikses på noen måte ved hjelp av freeware eller annen software? Jeg har oppdatert Firmware til aksesspunktet, og alt er velstand. Men disse avhoppingene ødelegger gleden ved nedlasting/spilling. Anyone?
sofTest Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Kjører du WinXP SP1, så kan det være en idè å disable Wireless Zero Configuration i Services, og bruke kortets konfigurasjonsvertøy i stedet for.
Pasient Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Jeg hadde det problemet med mitt D-link 11 mbit wlan kort, men det likte og trøble med onboard nettverkskortet mitt. Så jeg bare disabla det, så funket alt. Kanskje du kunne prøvd det?
wamjdi Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jepp. En god løsning, som helt sikkert vil virke. Jeg bruker en SMC-router og et SMC-pcmcia-trådløskort. Mister trådløsforbindelsen hvis jeg lar windows håndtere trådløsforbindelsen... Løsningen ble å slå av "Wireless Zero Configuration" (xp pro sp2). Og benytte konfigurasjonsverktøyet som fulgte med trådløskortet... Edit: Les mer her. Eller bruk google! Endret 10. januar 2005 av wamjdi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå