Gå til innhold

hvilken kabel trenger jeg? digitalt


Anbefalte innlegg

Hei

Har et lite problem med et soundblaster kort: Creative SB Live! 24-bit Bulk PCI Soundcard,EAX,7.1,24-bit/96KHz

 

Det er ikke toslink/optisk ut, det er heller ikke mulighet for coax ut.. Bare minijack, men hvem har minijack som digital ingang på en forsterker?? Eneste digitale inngang jeg har er coax og optisk. Å minijack til optisk, blir vanskelig.. så det må vel bli minijack til coax? Men den finner jeg ikke noen steder...

Hvilken kable trenger jeg får å kjøre digitalt på dette kortet???

HJÆLP! Hvor finner jeg eventuelt kabelen??

Endret av Lickmastr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På det kortet er det en minijack SPDIF-utgang så da må du ha samme kabel som blir brukt for å se film som er på et videokamera. Alstå i ene enden en jackplugg med 4 pungt og i andre enden rød, hvit og gul phono. Den gule skal inn i coaxen på forsterkeren din. Da skal det virke... :thumbup:

Lenke til kommentar
På det kortet er det en minijack SPDIF-utgang så da må du ha samme kabel som blir brukt for å se film som er på et videokamera. Alstå i ene enden en jackplugg med 4 pungt og i andre enden rød, hvit og gul phono. Den gule skal inn i coaxen på forsterkeren din. Da skal det virke... :thumbup:

Har prøvd mye annet. Lest om at man måtte ha en mono 3,5 jack til rca plugg osv for å få spdif fra lydkortet til inngang på surround forsterker.

 

mr_skutle løste mitt problem! :thumbup:

TAKK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...