bowelripper Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Bruker nå trådløst til Internett (router koblet til kabelmodem). Greit å slippe kabler over halve leiligheta. Merker dog at det ikke akkurat er like stabilt som det var med kabel. Det har hendt et par ganger at Internett plutselig slutter å funke, men kommer tilbake etter en reboot. Akkurat nå veksler signalstyrken mellom Low - Good - Very Good, og Internettforbindelsen deretter. Er det ikke litt rart at signalstyrken mellom PCI-kortet og routeren veksler slik? Jeg har ikke gjort noen spesielle forandringer i leiligheta som skulle forårsake dette. Det er jo godt mulig jeg har entret en ustabil verden ved å gå over til trådløst. Kommentarer er velkomne! Mitt utstyr: Topcom Skyr@cer Pro PCI 154 og WBR 654 Windows XP SP2 (resten spiller vel ingen rolle?)
bowelripper Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Skrevet 4. januar 2005 Har funnet ut at dette antakeligvis har med signalstyrken å gjøre. Selv om det på Topcoms sider står at rekkevidden er 20 m innendørs. I mitt tilfelle er det snakk om maks 10 m. Plassering har sikkert en del å si. Men jeg har ikke mulighet til å ommøblere noe særlig. Går det an på en eller annen måte å få en slags ekstern antenne til PCI-kortet (antenna sitter jo ugunstig nok bak på PC-en)? Eller på andre måter forsterke signalstyrken? B.R.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå