Gå til innhold

eposttjeneneste for hjemmeserver


censor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men jeg er på utkikk etter noe som ikke koster § 500, og erfaringer folk har med ulike programmer/systemer for email.

 

:thumbup:

Betyr det at du er villig til å betale litt for en epost server eller at du utelukkende vil bruke noe som er gratis?

 

Jeg for min del kjører en egen mail server på en "hjemme" IP, dynamisk sådan. Funker bra. Grunnen til at jeg ville ha min egen epost server er fordi jeg ville kjøre IMAP og ha ubegrenset harddisk plass til mail.

 

EDIT: Denne bruker jeg: http://www.icewarp.com/Download/

Du kan hente ned en 2 måneders trial. Grunnen til at jeg endte opp med den var fordi den var sinnsykt mye raskere enn alle de andre alternativene jeg prøvde. Ellers meget proff software. Brukes av bl.a. FBI og det amerikanske forsvaret, om de kan regnes for gode referanser da... Veldig bra web interface også om du trenger det.

 

Catchen er: $149.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har sett noen kjører Exchange mailserver, men det krever vel antakeligvis win server 2003... (ser slik ut på requirements oversikten hos Microsoft).

Jepp, Exchange krever Microsoft server. Dette er fordi den integreres med AD, og en del ting i forbindelse med dette.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
kan merak kjøre på Linux?

Yes, it's really going to happen. Merak for Linux is coming and it's shaping up to be the fastest mail server on the planet!

 

During the recent ISPCon Trade Show in Baltimore MD, we unofficially announced the upcoming release of Merak Mail Server for Linux to show attendees. The excitement that this has generated has been nothing short of overwhelming.

 

Our initial lab results indicated that Merak on Linux may very well be the fastest mail server on the market:

 

Merak 18000 messages per minute

Postfix 8000 messages per minute

Qmail 4000 messages per minute

 

(Note that this test was run on a standard desktop workstation and not a server.)

 

Additionaly, Merak actually delivered the message to the final mailbox whereas the others simply queued the email for local delivery during these tests.

 

The Merak Mail Server Linux Version will support all of the same add-ons as the Windows vesion including:

 

* Merak Mail Server

* Merak Integrated Webmail

* Merak Instant AntiSpam

* Merak Integrated Antivirus

* Merak Groupware

* Merak Instant Messaging, and;

* Merak Migration Tool

 

If you would like to become a BETA tester for the Merak Mail Server Linux Version please become a member of our the Merak Mail Server Forum. Once accpeted, send an email to [email protected] requesting to become a Merak Mail Server for Linux BETA tester.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å legge inn egen mailtjeneste på servern min, som kjører winXP.

 

Skal forøvrig kjøre Apache webserver.

 

Finnes det noe gratis program som er stabilt og enkelt å sette opp?

Undertegnede bruker MailEnable på sin server hjemme, og det fungerer aldeles utmerket. Kjører sammen med Apache på en P166MMX (tror jeg det er) med 128MB Ram, under Windows 2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...