Gå til innhold

Sirenelyd fra HK ved oppstart .. ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har store problemer med pc'n for tida, og har satt opp den gamle pc'n for å skrive dette ropet om hjelp.. :roll:

 

Saken er den at i de siste dagene har maskina blitt ustabil, i form av at den har fryst fullstendig,- ingen reaskjon når jeg bruker mus/tastatur. (heller ingen diskaktivitet)

 

La merke til at dette gjerne skjedde når jeg var borte fra maskina,- uavhengig av om den kjørte tunge prosesser (video-konvertering, rar-utpakking etc.), eller om den stod "idle".

 

Opplevde nok en slik "frysning" tidlgere idag, forsøkte å restarte maskina, men det eneste som skjedde var at det kom en forferdelig "sirenelyd" (bæ-bu - bæ-bu....) fra Hk. Prøvde å la maskina stå noen timer før jeg forsøkte på nytt, men ble møtt av samme sirenelyden. :cry:

 

Noen som har noen ideer? Er det Hk som har tatt kvelden eller er det cpu'n ? Noe annet ?

 

 

Maskinoppsett:

 

HK: Abit NF7-S ver.2

Cpu: Amd2500

Ram: 1 stk. 512 pc3200 cl2.5 Twinmos

Disker: 1 WD 180Gb og 1 Ibm 45 GB

Grafikk-kort: Radeon 9700

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svarene.

 

@Ravenlord:

 

Det skjer overhodet ingen ting når jeg trykker på powerknappen,- eneste som kommer er sirenen. - Ingen mulighet til å flashe bios'n.

 

Vel, vel,- har tenkt på å oppgradere en stund, mulig jeg gjør det nå, da jeg har en god unskyldning ovenfor kona.. :roll:

Lenke til kommentar

høres ut som om CMOS må resettes ja...

 

...har slitt litt med å gjøre det på det hovedkortet selv...

 

mitt judotriks var å flytte jumperen, slå av strømmen bak og like etterpå slå på maskinen forran (slik at den får litt strøm og cpu-viften går noen få runder rundt)...deretter flytter man jumperen tilbake og slår på strømmen og starter opp...

Lenke til kommentar

Forsøkte å resette cmos, men ingen resultat.

 

Som jeg nevnte tidligere, har jeg tenkt på å oppgradere en stund nå, og bruker dette som et greit påskudd for å fornye pc'n.

 

Har satt opp forslag til komponenter her, så hvis du har noen tanker om oppsettet jeg har skrevet opp,- kom med dem. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...