Gå til innhold

Trenger siste godkjenning av AMD 64 oppsett.


Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste, her er oppsettet, noe som mangler?

 

Jeg har:

- DVD-brenner,

- floppy,

- Hitatchi 250gb harddisk,

- Tagan 480w PSU,

- 3 ekstra USB 2,0 porter fra før:

 

 

HK: Gigabyte GA-K8NXP-9

CPU: AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester''

GPU: Sapphire X850XT 256MB

Ram: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Vifte til CPU-kjøler: SilenX 92mm 11dBA Fan

CPU-kjøler: Thermalright XP-120

Kabinett: Lian Li PC-6070B

termisk pasta: Arctic Silver 5 - Kjølepasta

Ellers, er det noe jeg ikke har fått med? Evt. noe jeg absolutt må bytte ut før jeg bestiller?

 

Hvordan vil dette støye, vil helst ikke "høre" at pc-en står på, men har innsett at dette er nærmest umulig. Er det noen av disse delene som støyer mye?

 

Vet det er mange slike topicer her på forumet, håper dere kan være snille å hjelpe meg med dette selv om dere er veldig lei.

 

Hvordan se dette ut?

 

:thumbdown: ?? :thumbup: ??

 

Takker for alle svar på forhånd! :thumbup:

 

Edit: endel endringer

Endret av Nimblex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fint oppsett det der ja, men jeg ville kjøpt A643500.

Den gir mer for pengene ;)

Mye uenighet i forhold til dette virker det som, først hadde jeg satt opp en AMD 3500 deretter fikk jeg anbefalt å gå ned til Amd3200 pga pris/ytelse.

 

Hadde vært fint med en klargjøring: Hvilken gir mest for pengene er 3500 verdt 750 kroner mer enn 3200?

 

 

Edit: tok litt hardt i på prisforskjellen :p

Endret av Nimblex
Lenke til kommentar

3500+ er ikke verdt 750kr mer en 3200+. ;) det er snakk om minimal forkjell.

 

mvh Erik_s

 

Edit: ser det er 200mhz forkjell. men da er vel det mer kommet til : synes du det er verdt 750kr for 200mhz? jeg hadde hvertfall valgt 3200+ :yes:

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
3500+ er ikke verdt 750kr mer en 3200+. ;) det er snakk om minimal forkjell.

 

mvh Erik_s

hva er da grunnen til at 3500+ anbefales som den man får mest for pengene per dags dato?

 

Har lest fler innlegg der andre sier det samme:

"AMD 3500+ er den som gir deg mest for pengene nå"

 

Minimal forskjell på den og 3200+ men likevel er 3500+ den som gir mest for pengene selv om den koster 750kr mer?

 

Kan ikke si jeg blir helt klok på dette. Noen fler som kan komme med synspunkter på dette spørsmålet?

Lenke til kommentar

3500+ og 3200+ = max 10% teoretisk ytelsesforskjell, men det er hvis du ikke er limitert av skjermkortet, noe du er når du spiller spill. Utenom det så er de produsert på samme fabrikk og burde ha så å si like gode overklokkingsegenskaper. Med vifteoppsettet du har så burde ikke det være noe problem.

 

Med andre ord, 3200+ er et bedre valg.

Lenke til kommentar
3500+ og 3200+ = max 10% teoretisk ytelsesforskjell, men det er hvis du ikke er limitert av skjermkortet, noe du er når du spiller spill. Utenom det så er de produsert på samme fabrikk og burde ha så å si like gode overklokkingsegenskaper. Med vifteoppsettet du har så burde ikke det være noe problem.

 

Med andre ord, 3200+ er et bedre valg.

må vel ærlig innrømme at jeg ikke har lært meg det der med overklokking og kommer derfor ikke til å gjøre dette. Mener du fortsatt at 3200+ er det beste valget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...