Stian_ Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 Jeg har en shoutbox og når folk skriver i den så vill jeg fjerne alt mellom et par tagger. taggen jeg snakker om er: <script </script> i mellom de to kan alt komme og jeg lurte da på hvordan jeg kunne fjerne alt mellom de to, samt de to taggene. blir noe sånt: $message = str_replace(array("<script\*</script>"), array(''), $message);
LoS Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 Noe sånt kanskje? preg_replace("/<script(.*)>(.*)<\/script>/i", "", $tekst); hvor optimalt det er kan være noe annet, da Kunne brukt strip_tags() isteden, hvis det passer bra.
Stian_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Skrevet 2. januar 2005 nah, vil fjerne hele scriptet, ikke bare taggene. Men takker for hjelpen, funka fint det.
Stian_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Skrevet 2. januar 2005 mellom <script> og </script> så er det muligens et script, ingen skal poste et tulle script i min shoutbox - så da fjerner man alt mellom taggene i stede for bare taggene.
LoS Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 Fjerner ikke den alt fra <script til og med </script> da?
Stian_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Skrevet 2. januar 2005 Denne gjør det ja: preg_replace("/<script(.*)>(.*)<\/script>/i", "", $tekst); også takket jeg for det. funker som det skal, sorry hvis jeg var litt utydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå