Gå til innhold

gainward 6800LE trøbbel :hmm:


Anbefalte innlegg

heisann,

har hatt mitt skjermkort en stund nå, det har vært softmoddet til 12 pipelines 6 shaders og småklokket.....

 

altså, nå i det siste (de to siste dagene) har jeg hatt litt trøbbel.... Når jeg starter et spill (tilfeldig) låser pc'en seg (dette har skjedd 2 ganger på 2 dager nå) og jeg har ikke noe annet valg enn svenskeknappen...

helt svart altså..

jeg har fått softmodda det ned, slik at det er som originalt, vet ennå ikke om problemene fortsetter da..

det jeg skulle spørre om, er dette grunnlag for å få tilbake pengene? det blir jo litt vanskelig for webshoppen å se selve feilen, da denne skjer ved helt tilfeldige tider, i tilfeldige spill?

 

må bare påpeke at jeg ennå ikke vet om problemet fortsetter nå som jeg har klokket den ned og tatt bort softmodden.

 

edit: har hatt skjermkortet siden 20.10, men det har bare stått i maskinen siden 8.11 grunnet litt hovedkort-trøbbel..

 

1. jeg kjøpte den igjennom en lokalbutikk med 2 års garanti (de bestiller alt fra norek/komplett til samme priser uten porto - garantien komplett gir gjelder der.)

2. Det har skjedd ca. 5 ganger, er det defekt nok for deg?

3. jeg syns det er riktig å bumpe når folk svarer på 4 andre poster (innen skjermkort) uten å svare på mitt (hadde gått over 1t)

4. sendte mail til gutta der, de får det gøy når de kommer tilbake fra ferie den 3. januar.

 

angrefristen hadde ikke hjulpet mye med et defekt kort... nupe.gif Her er det garantien som gjelder (2 år)

 

 

 

har jeg grunnlag for å få et erstatningskort eller erstatning i form av kontanter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et kjent problem med Gainwards første 6800LE-kort. Jeg hadde samme problemet, og fikk et nytt et i retur :) Om du har softmodda, har jo egentlig garantien gått ut da, men det er umulig for webshopen å oppdage at du har softmodda. Men så spørs det jo om du har samvittighet til å svindle webshopen da :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har det ikke vært ganske mye trøbbel med LE kortene til Gainward? Mener jeg leste her på forumet at det var en feil i biosen. Rett meg hvis jeg tar feil

Er ikke en bios feil nei. Er HW-feil, og eneste løsningen (så vidt jeg vet) er å sende inn og få et nytt et i retur.

Lenke til kommentar
Vil ikke si nettbutikken blir svindlet. De får jo kredittert kortet hos gainward. Det er vel egentlig gainward som blir svindlet  :hmm:

Samma det, moral...

om du hadde softmoddet det.. og fått feil på kortet.. hadde du da latt være å sende det inn ? trukke det nei.. Ikke kan det bevises at det har vært moddet, ikke kan det bevises at det er grunnet moddingen kortet har fått feil.. ingen blir svindlet alle er fornøyde.

Lenke til kommentar

Har også et Gainward 6800LE-kort. (2 uker gammelt)

Har åpna alle pipsene så kortet kjører på 16 - 1,6v

 

Så har jeg klokka opp til 340 - 770, skrur jeg opp mer blir bare skjermen svart under 3Dmark testen så jeg jeg må restarte. Når skjemen blir svart, betyr det at jeg har klokket for mye eller at temperaturen blir for høy?

 

Hvordan klarer andre å klokke kortet opp til 400 - 800 osv? Er det så stor forskjell fra kort til kort, eller produsent til produsent?

 

Er det sånn at 6800LE kort bare plutselig kan slutte å virke? :ohmy:

Lenke til kommentar

jeg har "fjernet" softmoddinga nå, (default) og har sendt mail til gutta jeg kjøpte det av... så får vi se hva de har å si (så klart nevnte jeg ikke at det hadde vært softmoddet)

 

og samvittighet... ehm.. gainward taper neppe noe nevneverdig på at de må erstatte et kort som får pc'en til å låse seg av og til...

 

drivere: har de nyeste fra nvidia.com..

Lenke til kommentar
Vil ikke si nettbutikken blir svindlet. De får jo kredittert kortet hos gainward. Det er vel egentlig gainward som blir svindlet  :hmm:

Samma det, moral...

om du hadde softmoddet det.. og fått feil på kortet.. hadde du da latt være å sende det inn ? trukke det nei.. Ikke kan det bevises at det har vært moddet, ikke kan det bevises at det er grunnet moddingen kortet har fått feil.. ingen blir svindlet alle er fornøyde.

Det er fortsatt snakk om moral... Hva jeg ville gjort eller ikke har egentlig ikke noe med saken å gjøre ;)

Lenke til kommentar
noen er mere heldig en anndre..

mitt kort skyr all klokking ved 16x1 6vp..

mens noen andre er veldig heldige...

Det gjorde mitt også.

 

Løsningen for meg (som med mange andre) var: gå inn på 'PowerUser'-fanen på RivaTuner. Finne '\NVIDIA\Overclocking' -> 'DisableInternalClockTest' -> sette verdien til 1.

 

Vet ikke om du har prøvd det eller ikke. Har du ikke prøvd det kommer det sannsynligvis til å løse problemene dine.

 

og samvittighet... ehm.. gainward taper neppe noe nevneverdig på at de må erstatte et kort som får pc'en til å låse seg av og til...

 

Det er jo ikke bare du som har hatt det problemet og sendt inn kortet...

Endret av ptv-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...