Gå til innhold

Neverwinter Nights vs Baldur's Gate 2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
HEHe kevlar....Du startet en tråd åv Vår Bra diskusjon :p  :!:  Kevlar vs Fujji :D

Neverwinter Nights Har så fengende Campign. Og morsomme og spennende  sidequests du får av folk... Og så rare og spesielle "items"  får spillet til å glede til siste slutt. Med hele 2 xp packs med mer charakters/items/steder.....NwN er bare det beste rpg spillet jeg har spillt.....

Jeg har ikke prøvd bg2 enda. Men Kevlar mener at nwn har uengasjerende campign, dårlig levelup system...Rett og slett kjedelig.... Å det er det ikke? Right?

:hmm:

BTW KEvlar: er det ikke lov for fjortisser å skrive "neverwinter nights er best" mer en for en 20 åring som skriver det". Bare fordi de er fjortisser..

OG du kunne skrivd"vil ikke ha noen fjortisser som skriver bg2 er best" Fordi det liker DU best

Bra det oser 12-år-gammel idiot av deg.

Endret av syff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen burde få uttale seg om NWN hvis de ikke har spillt BG1\2.. Min mening..

Blir det samme som å si at X:com enforcer eller hva det heter er det beste i serien.. Da har man åpenbart ikke prøvd Enemy unknown og deep terror...

Skrevet
Synd bioware ikke lager slike spill lenger etter att de ble kjøpt opp av EA (som har ødelagt mange selskap som feks westwood()

Bioware har da ingenting med EA å gjøre, og bioware lager fortsatt bra rollespill og kommer til å gjøre det i mange år framover.

Ingen burde få uttale seg om NWN hvis de ikke har spillt BG1\2.. Min mening..
Og de burde heller ikke uttale seg hvis de ikke har spillt nwn(med nyeste patch og cep, gjerne også med expansions).
Skrevet (endret)

Kanskje en poll hadde vært tingen.

Men er redd det da ville blitt en kraftig oppgang i folk som ikke har peil som svarer.. :(

Endret av Kevlar
Skrevet (endret)

Neverwinter Nights og Baldur's Gate 2 er begge basert på D&D (AD&D). Ingen er gjennomført gode i forhold til D&D Pen&Paper "spillet". Personlig bled jeg skuffet over NWN og BG2 etter jeg hadde spilt Pen&Paper. Alle regler, skills, abilities og lvls var ikke med, noen som gjør at folk kan få et dårlig syn på det geniale D&D systemet. Det går dårlig og sammenligne spillene siden begge er D&D (AD&D) basert. Det blir som å sammenligne James Bond Dr.No og James Bond Tomorrow Never Dies. Altså, begge spillene er en grei nok dataversjon av D&D, men det kan ikke måles med D&D Pen&Paper.

Endret av -=Svin=-
Skrevet
Neverwinter Nights og Baldur's Gate 2 er begge basert på D&D (AD&D). Ingen er gjennomført gode i forhold til D&D Pen&Paper "spillet".

Det forutsetter jo at du liker Pen&Paper D&D... Jeg personlig synes det er fullstendig tåpelig og liker derfor mye bedre crpgs enn pen&paper. Det blir en smakssak egentlig, så akkurat det har vel ikke så mye å si.

Så å si som "fasit" at ingen er gjennomført gode i forhold til d&d pen&paper blir litt søkt.

Skrevet
Kanskje en poll hadde vært tingen.

Men er redd det da ville blitt en kraftig oppgang i folk som ikke har peil som svarer.. :(

En diskusjon er alltid bedre enn en poll, da folk har mulighet til å forklare seg og argumentere.

Men tror du burde lære deg å skille på folk som "ikke har peil" og de som er uenige med deg...

folk som ikke har peil finnes på begge sider, det er langt mer "hipt" å synes bg2 er best. Mens "grafikkgenrasjonen" vil selvfølgelig si nwn er best. På en poll så vil det jevne seg ut, men hvorfor bruke en poll når vi kan diskutere? :)

BTW: har du prøvd noen av de modulene jeg anbefalte deg?

Skrevet

Å diskutere og være uenig med meg er ikke noe problem, men er mulig jeg er litt mer positiv til de som bare sier BG2 er best enn omvendt ja.. Kjenner vel for mange av "grafikkgenerasjonen".

Har ikke fått prøvd noen moduler ennå nei :( Skal gjøre det snarast råd.

Skrevet

Det er bare en ting gameplay og historiemessigt jeg synest er tøffere på NWN over BG2 - i NWN går det FAKTISK ann å spille ond, til en viss grad. i BG2 har du veldig få muligheter å praktisere det å være caotic evil. For nesten alle questsa går ut på å hjelpe folk, og den eneste måten at ting går bra for deg er om du hjelper folk.

Er ganske vanskelig å være 110%egoistisk i BG2. mens i NWN kan du faktisk presse penger utav småjenter og såntno, slikt liker vi! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...