Gå til innhold

Noen som har testet Sandisk WiFi med Skype?


CaZpeR

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å spandere på min Qtek 2020 et Sandisk WiFi 802.11b + 256MB Minnekort i SDIO form og så kjøre dette oppimot skype.

 

Er det noen som har testet dette (ikke nødvendigvis på en Qtek 2020, men på en annen type PDA)?

 

Hvordan er lyden når man ringer osv.?

 

Hvordan er rekkevidden på WiFi kortet?

 

Tenkte å kjøpe det på ebay nå som dollarn er så lav. (tenkte litt på denne for da kommer den på overkant av 700,- istedenfor 1214,- som er det billigste her i Norge.)

 

Takker på forhånd for alle svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS: Det kortet fra Sandisk med WLAN +256MB er ikke kompatibelt med Qtek 2020... Hvis ikke Sandisk har kommet med nye drivere de siste par månedene da.

 

Jeg fikk ihvertfall ikke kortet til å virke ta jeg skulle teste det i November. Bruker nå et vanlig Sandisk WiFi kort. Det fungerer fint med Qtek 2020.

 

Har ikke testet Skype på Pocket PC, men har hørt at kvaliteten skal være helt grei.

Lenke til kommentar
PS: Det kortet fra Sandisk med WLAN +256MB er ikke kompatibelt med Qtek 2020... Hvis ikke Sandisk har kommet med nye drivere de siste par månedene da.

 

Jeg fikk ihvertfall ikke kortet til å virke ta jeg skulle teste det i November. Bruker nå et vanlig Sandisk WiFi kort. Det fungerer fint med Qtek 2020.

 

Har ikke testet Skype på Pocket PC, men har hørt at kvaliteten skal være helt grei.

Har en video fra amobil (link her.) og der ser jeg at de bruker det kortet. Har en kompis som har det kortet og mener å ha fått det til på Qteken, men hadde ikke wlan i nærheten så fikk ikke testa rekkevidde osv. Men når jeg ser lista over enheter som klarer kortet så står XDA II som en av dem (Er Qtek i utlandet).

 

Vet ikke helt om det kan funke, men hvis det ikke funker så får jeg vel alltids solgt kortet igjen. :)

Lenke til kommentar

Har nå testa Sandisk 256MB+Wifi på Qtek s100 og etter at jeg lasta inn siste driver fra hjemmesiden til sandisk går det virkelig strøkent! :thumbup:

 

Skype har jeg dog ikke testet, så er vel egentlig ikke noe lenger da CaZpeR.. men hadde vært morro og hørt noen erfaringer med det.

Lenke til kommentar
Har nå testa Sandisk 256MB+Wifi på Qtek s100 og etter at jeg lasta inn siste driver fra hjemmesiden til sandisk går det virkelig strøkent! :thumbup:

 

Skype har jeg dog ikke testet, så er vel egentlig ikke noe lenger da CaZpeR.. men hadde vært morro og hørt noen erfaringer med det.

Bestilte kortet i dag fra han karen på ebay. Kom på 116,95 dollars. Ble ca. 750,- (Dette også med shipping forsikring).

 

Noe som er mye billigere enn her i Norge. Hvor den sist lå på ca. 1200,-.

Lenke til kommentar
PS: Det kortet fra Sandisk med WLAN +256MB er ikke kompatibelt med Qtek 2020... Hvis ikke Sandisk har kommet med nye drivere de siste par månedene da.

 

Jeg fikk ihvertfall ikke kortet til å virke ta jeg skulle teste det i November. Bruker nå et vanlig Sandisk WiFi kort. Det fungerer fint med Qtek 2020.

 

Har ikke testet Skype på Pocket PC, men har hørt at kvaliteten skal være helt grei.

Nå så jeg brått at det Wifi kortet med minnebrikke ikke virker på Qtek 2020. Leste ikke helt i toppen på lista. F**n. Jaja.. Da kan jeg jo alltids selge det som ny vare da. Hvis jeg ikke åpner den.

Lenke til kommentar

Bestilte kortet i dag fra han karen på ebay. Kom på 116,95 dollars. Ble ca. 750,- (Dette også med shipping forsikring).

 

Noe som er mye billigere enn her i Norge. Hvor den sist lå på ca. 1200,-.

Kjøpte vel kortet for ca. 1200 jeg ja.

 

Men av nysgjerrighet - slipper man unna toll når man handler på steder som ebay?

Ellers er det vel en tollfrigrense på stakarslige 200 spenn inkl. frakt og alt mulig...

 

Burde kanskje prøve kortet på din qtek2020. Det var delte meninger om det skulle gå på min s100 også, men det går altså så det griner.

 

Installer siste driver til kortet fra Sandisk.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Bestilte kortet i dag fra han karen på ebay. Kom på 116,95 dollars. Ble ca. 750,- (Dette også med shipping forsikring).

 

Noe som er mye billigere enn her i Norge. Hvor den sist lå på ca. 1200,-.

Kjøpte vel kortet for ca. 1200 jeg ja.

 

Men av nysgjerrighet - slipper man unna toll når man handler på steder som ebay?

Ellers er det vel en tollfrigrense på stakarslige 200 spenn inkl. frakt og alt mulig...

 

Burde kanskje prøve kortet på din qtek2020. Det var delte meninger om det skulle gå på min s100 også, men det går altså så det griner.

 

Installer siste driver til kortet fra Sandisk.

 

Lykke til!

Tror grensa er på 6k, har handlet for 3k og det har gått glatt igjennom. Men når jeg handler på Ebay så går det som gave. Vi får se.... Men skal teste kortet med Scampi sitt (har lagt inn de nyeste driverne nu). Skal dra senere i dag å teste så kan gi en oppdatering. *Krysse fingrene på at det virker*

Lenke til kommentar

Testa i dag. Funka ikke. Fant kortet, men ikkeno wlan. Kom WLAN logoen nederst til høyre i hjørnet. Fant heller ikke minnekortet, spurte bare om å formatere. Men da jeg dro kortet ut igjen så stod det "Disconnected from malakoff wlan" så den fant noe. Men da selger jeg det som ny vare for 1200,- så tjener jeg på det. Bestiller meg heller non 256mb versjonen siden den skal virke.

Lenke til kommentar
Qtek S100 står at ikke funker med SDIO WIFI + 256mb Kortet. Sikker på at det var 256mb utgaven?

Ja, dette er jeg 100% sikker på. 256MB + wifi.

Installerte driveren fra sandisk. Fungerer strålende på min s100. Oppfordrer deg til å prøve igjen da jeg synes det er merkelig at det virker på den ene, men ikke den andre...

 

Forøvrig er tollfrigrensa på kun 200 spenn. Sørgelig, men sant.

Lenke til kommentar
Installerte driveren fra sandisk. Fungerer strålende på min s100. Oppfordrer deg til å prøve igjen da jeg synes det er merkelig at det virker på den ene, men ikke den andre...

Nei, det er ikke merkelig. Det er forskjellig operativsystem, ROM og kortleser på disse to.

 

Qtek 2020 har WM 2003, Qtek s100 har WM2003se

Lenke til kommentar
Installerte driveren fra sandisk.  Fungerer strålende på min s100. Oppfordrer deg til å prøve igjen da jeg synes det er merkelig at det virker på den ene, men ikke den andre...

Nei, det er ikke merkelig. Det er forskjellig operativsystem, ROM og kortleser på disse to.

 

Qtek 2020 har WM 2003, Qtek s100 har WM2003se

Går det ann å bytte OS da? Til Windows 2003 SE?

Lenke til kommentar
Går det ann å bytte OS da? Til Windows 2003 SE?

Ikke offisielt.

 

Gutta hos http://www.xda-developers.com/ lager uoffisielle ROM's, men hvis du ikke føler deg 100% trygg på å skifte ROM på maskinen ville jeg holdt meg unna. All garanti på maskinen ryker når du bruker disse ROM'ene.

Leste en plass på det forumet at Sandisk WIFI med 256mb kortet funket i WM2003SE, men regner vel ikke med det funker om jeg bytter OS på qteken?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg tenkte å spandere på min Qtek 2020 et Sandisk WiFi 802.11b + 256MB Minnekort i SDIO form og så kjøre dette oppimot skype.

 

Er det noen som har testet dette (ikke nødvendigvis på en Qtek 2020, men på en annen type PDA)?

 

Hvordan er lyden når man ringer osv.?

For å starte først i topicen igjen... nå har jeg testen min qtek s100 og sandisk 256MB+wifi med Skype og det gikk ikke så veldig bra. Tror qteken jobba litt tungt. Lukket det meste av andre programmer som kjørte samtidig, men det var veldig forsinkelse på lyden og ikke bra heller. :nei:

Fra PC'n funker det betydelig bedre (også den via wlan).

 

Synd at det ikke var bedre, men kanskje ikke så synd... Ringer jo stort sett bare til mobiltelefoner og det koster € 0,172 for hvert påbegynte minutt - hvilket utgjør ca. NOK 1,42. Da er det riktignok ikke noe oppstartsavgift på toppen.

Men likevel... bedre å ringe vanlig til mobiltelefoner.

 

Er qtek s100 med sine 416MHz for treg?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg tenkte å spandere på min Qtek 2020 et Sandisk WiFi 802.11b + 256MB Minnekort i SDIO form og så kjøre dette oppimot skype.

 

Er det noen som har testet dette (ikke nødvendigvis på en Qtek 2020, men på en annen type PDA)?

 

Hvordan er lyden når man ringer osv.?

For å starte først i topicen igjen... nå har jeg testen min qtek s100 og sandisk 256MB+wifi med Skype og det gikk ikke så veldig bra. Tror qteken jobba litt tungt. Lukket det meste av andre programmer som kjørte samtidig, men det var veldig forsinkelse på lyden og ikke bra heller. :nei:

Fra PC'n funker det betydelig bedre (også den via wlan).

 

Synd at det ikke var bedre, men kanskje ikke så synd... Ringer jo stort sett bare til mobiltelefoner og det koster € 0,172 for hvert påbegynte minutt - hvilket utgjør ca. NOK 1,42. Da er det riktignok ikke noe oppstartsavgift på toppen.

Men likevel... bedre å ringe vanlig til mobiltelefoner.

 

Er qtek s100 med sine 416MHz for treg?

Mener at Skype skal ha minimumskrav på 300mhz. Har 400mhz på 2020 og vet at en kompis av meg kjører den på Ipaqen sin som har 200mhz ca. Så tror ikke det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...