Gå til innhold

noen ord om ubuntu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den vanlige oppfatning her på forumet er at såkalte windowsdistribusjoner som Ubuntu, Xandros, Fedora og Lycoris er å starte i feil ende. Kom tilbake når du kjører Slackware med openbox.

Fint å se at du uttaler deg på vegne av alle på forumet...

 

Personlig er jeg også veldig imponert over Ubuntu. Har verken tid eller lyst til å tulle rundt med Slack eller Gentoo. Ubuntu virker, er veldig stabilt og fint. Installere ting via Synapic er genialt, og Ubuntu-brukere er generelt sett de mest hjelpsomme jeg har vært borti.

 

Anbefaler på det sterkeste www.ubuntuforums.org Dog på engelsk, men du blir ihvertfall ikke avvist som en feiging hvis du ikke kjører Slack, kan alt om kompilering og snakker i batch :D

Lenke til kommentar
Neppe, har aldri opplevd en installer som finner andre Linux-distroer, og har prøvd en del installere.

Stemmer, den fant ikke fedora. Ikke noe big deal, kjørte bare rescue-CD, så nå er jeg tilbake i Fedora.

 

Uansett, prøvde den litt og følte at den gikk veldig greit i GNOME. Men så installerte jeg KDE, og syntes den var veldig ustabil. Siden jeg ikke er fortrolig med GNOME, er jeg nå tilbake med Fedora ;). Kanskje hvis Ubuntu kommer med KDE en gang skal jeg prøve den igjen.

Lenke til kommentar

Uansett, prøvde den litt og følte at den gikk veldig greit i GNOME. Men så installerte jeg KDE, og syntes den var veldig ustabil. Siden jeg ikke er fortrolig med GNOME, er jeg nå tilbake med Fedora ;). Kanskje hvis Ubuntu kommer med KDE en gang skal jeg prøve den igjen.

Om du er en kde bruker er ubuntu absolutt ikke distroen for deg. De har gitt klart utrykk for at hovedsatsingen vil ligge på gnome, det finnes mange gode kde distroer allerede.

Om du liker kde vil jeg råde deg til å ta en titt på Mepis, som allerede er nevnt her i tråden.

Lenke til kommentar
Neppe, har aldri opplevd en installer som finner andre Linux-distroer, og har prøvd en del installere.

Stemmer, den fant ikke fedora. Ikke noe big deal, kjørte bare rescue-CD, så nå er jeg tilbake i Fedora.

 

Uansett, prøvde den litt og følte at den gikk veldig greit i GNOME. Men så installerte jeg KDE, og syntes den var veldig ustabil. Siden jeg ikke er fortrolig med GNOME, er jeg nå tilbake med Fedora ;). Kanskje hvis Ubuntu kommer med KDE en gang skal jeg prøve den igjen.

Om du skal installere flere Linux distroer i multi-boot system må du installere en boot-manager med den første distroen, og alle deretter må installeres som vanlig men uten å overskrive den første boot-manageren. Det finnes en grei fremgangsmåte for dette her:

 

http://www.newsforge.com/article.pl?sid=04/12/21/1852209

Lenke til kommentar
Neppe, har aldri opplevd en installer som finner andre Linux-distroer, og har prøvd en del installere.

Stemmer, den fant ikke fedora. Ikke noe big deal, kjørte bare rescue-CD, så nå er jeg tilbake i Fedora.

 

Uansett, prøvde den litt og følte at den gikk veldig greit i GNOME. Men så installerte jeg KDE, og syntes den var veldig ustabil. Siden jeg ikke er fortrolig med GNOME, er jeg nå tilbake med Fedora ;). Kanskje hvis Ubuntu kommer med KDE en gang skal jeg prøve den igjen.

Fedora er vel også GNOME-basert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...