Gå til innhold

Canon pixma iP4000 vs ip8500d

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Valget står mellom Canon pixma iP4000 og ip8500d. Har sammenlignet 2 forskjellige bilder ved å sende de inn til canon (Gikk overaskende fort å få de tilsendt i posten i disse juletider :) ) Først var jeg bestemt på å kjøpe den beste skriveren (8500) men etter å fått bildene er jeg i tvil. Forskjellen var nemelig minimal. Et nærbilde av to personer og et bilde tatt ute en sommerdag i naturen. Bildene var i vanlig bildeformat (a6?) Kanskje det er mere merkbar forskjell på bildene i a4-format? Noen med synspunkter? Stor prisforskjell og et vanskelig valg!

Endret av rottert
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva med en mellomting, IP5000. Denne har ekstra sortfarge patron for å gi bedre bilde utskrifter.Samt litt raskere.

Fikk min IP5000 i går, og er så langt kjempefornøyd med kvaliteten.

:thumbup:

Skrevet
Hørte det var minimal forskjell på de to skriverne. At det var like greit å velge ip 4000 om valget sto mellom den og ip 5000.

Forskjellen er at ip5000 har 1 picoliter dråpestørrelse, og en oppløsning på

9600x2400 dpi, mens ip4000 har 2 picoliter dråpestørrelse og en oppløsning

på 4800x1200 dpi

Skrevet

Planlegger å kjøpe en IP6000 selv da denne har 2 ekstra farger i forhold til IP5000/4000. Dvs. 5 farger + svart. IP5000 har riktignok mindre dråpestørrelse, men jeg har mer tro på at et bredere fargeutvalg har mer å si for utjevningen av bildet.

Skrevet

Blir mer og mer usikker. Ingen som har noe å forsvare prisspranget opp til ip8500d da? Blir litt foto, men også en del vanlig utskrifter for tekst.

Skrevet (endret)

Er egentlig imot å bumpe her på forumet, men er det ingen som kan hjelpe meg?

Leser i noen tester at ip5000 er bedre enn ip4000 og omvendt. Så liten forskjell på bilder fra iP8500 kontra ip4000. *Forvirret*

Tenkte å bestille i morgen

Endret av rottert
Skrevet
Hva med en mellomting, IP5000. Denne har ekstra sortfarge patron for å gi bedre bilde utskrifter.Samt litt raskere.

Ip 4000 har også 2 svart patroner.

Vil også bare bekrefte at IP4000 har 2 patroner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...