Gå til innhold

Problemer med 6600gt


exmith2k

Anbefalte innlegg

Når jeg starter maskinen så er det bare et rot på skjermen, klarer ikke å lese hva så står på skjermen elle noe, jeg har kjørt med fin skjerm hele tiden ,dette skjedde etter jeg stilte på oppdateringshastigheten til 75Hertz... Jeg restartet også var det sånn etter på... Jeg satte i et annet gammelt kort osgå da funket det fint... Men ikke med 6600GT kortet... Har restart bios..

 

Hva kan jeg gjøre?

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg starter maskinen så er det bare et rot på skjermen, klarer ikke å lese hva så står på skjermen elle noe, jeg har kjørt med fin skjerm hele tiden ,dette skjedde etter jeg stilte på oppdateringshastigheten til 75Hertz... Jeg restartet også var det sånn etter på... Jeg satte i et annet gammelt kort osgå da funket det fint... Men ikke med 6600GT kortet...

 

Hva kan jeg gjøre?

Start maskinen på nytt, trykk F8 og velg safe mode. Still så ned til det du hadde tidligere, og start maskinen på nytt på normal måte. Tipper at dette løser ditt problem.

Lenke til kommentar

ok, jeg komme inn i sikkermodus med gt kortet...

Men hvordan fjerner jeg alle drivere? Jeg har prøvd med Driver Cleaner, men det står at den ikke finner alle filene når jeg velger nVIDIA og ATI....

 

 

Edit: Har formatert og nå, men det hjalp ikke det, kan kun starte i sikkermodus med GT kortet for at det skal funke :(

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det *kan* være ett problem med kortet..

Hadde ett Ti4200-kort som funket greit under oppstart/safe mode, men som "hang" når jeg brukte rett drivere.

Det kan også være ett kompatibilitetsproblem mellom HK/Bios og skjermkortet.

Ref. ett par andre tråder fra trådstarter:

Har du husket på å koble til molex?

:)

Lenke til kommentar
Det *kan* være ett problem med kortet..

Hadde ett Ti4200-kort som funket greit under oppstart/safe mode, men som "hang" når jeg brukte rett drivere.

Det kan også være ett kompatibilitetsproblem mellom HK/Bios og skjermkortet.

Ref. ett par andre tråder fra trådstarter:

Har du husket på å koble til molex?

:)

Hva kan jeg gjøre da?

Har koblet til strøm til skjermkortet og den firkantete strømledningen i hovedkortet...

Kortet funket jo fint før jeg stilte på hertzen osv...

Lenke til kommentar

Bruker du en flatskjerm by any chance? I så fall så kan skjermbiildet bli virkelig messy om du setter opp feil refresh-rate og/eller for høy oppløsning.

 

når jeg går inn i safe mode så kan jeg ikke stille på hertzen, fordi da er det akuratt så jeg har i et vanlig kort i pcen, driveren er ikke tatt med da...

 

Hvis du uninstallerer kortet/driveren i safemode og prøver å plugge det inn igjen så skal Windows starte opp med rimelig harmløse default-verdier ved neste reboot.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Jeg fårstår INGENTING :hmm::hmm::hmm:

 

Når jeg går inn i safemode å avinstallerer skjermkortet og restarter, så kan jeg starta vanlig, men oppstarten er helt fucka, svarte og hvite ting på hele skjermen..

 

Men når jeg er i windows å instalerer den nyeste driveren og restarter, så ser jeg nesten ingenting på skjermen og plutselig blir hele skjermen helt svart... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...