Gå til innhold

Nytt skjermkort, ca 4000


steinih

Anbefalte innlegg

Hepp! :)

 

Nå er det så lenge siden jeg har satt meg inn i hva som finnes osv, så tenkte å sjekke ut hva dere vil anbefalle til ca 4000 spenn.

 

Bruksområder: Går mest i cs, men blir vel en del HL2 og forskjellige mods som eventuelt kommer til det.

 

En burde vel kanskje ha satsa på PCIE, men siden jeg ikke har muligheter til å kjøpe alt nytt, så går vi vel for et AGP kort..

 

Ellers er hardware som følger: Asus IC-7 HK med en P4 2.53. 512mb RAM masse storage osv osv

 

Så utifra dette hva vil dere si er det beste kjøpet. Og pls ikke kom med ahhh GF5700 holder i massevis til cs osv..

 

mvh

 

steinih :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ofte så store prisforskjeller på i utgangspunktet like kort? F.eks er det mange X800XT kort, med forskjellig produsent, men der prisene varierer veldig. Det samme gjelder 6800Ultra kort. Noen som kan enlighten me om hvorfor det er slik? Hva er det eventuelt som er den store forskjellen som kan rettferdiggjøre dette?

 

 

Og når det gjelder mitt valg, ser det kanskje ut til at jeg havner på et X800XT kort. Har tidligere hatt en del NVidia og ATI kort og mener i allefall selv at jeg er mer fornøyd med ATI til det jeg har brukt kortene til.

 

Da er det bare å finne ut hvilken produsent en skal gå for da :p

 

Er det noen som måtte mene at jeg bør velge andre kort, er det bare å slenge inn forslag :)

 

mvh

 

steinih

Lenke til kommentar

hmm da ser det ut som om alle er enige om at jeg bør satse på X800XT? Ganske overraskende egentlig. Hadde nesten forventa meg en ny ATI vs NVidia greie igjen. Men men bare positivt at en unngår det da :). Viser jo bare at X800XT er det rette valget.

 

Da gjenstår det bare å finne ut hvilket X800XT kort en skal ta da. Hvem har best bundle osv.. :)

 

mvh

 

steinih :)

Lenke til kommentar

Jeg annbefaler seriøst dette kortet: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3152 Har det selv å er veldig fornøyd! POV er kjent til å være blant de beste skjermkort produsentene, klokkes lett over Ultra hastigheter!

nVidia tar også ibruk det nye SM3.0 Hvor ATi enna bruker 2.0b. pluss at da har du litt penger igjenn til mer RAM som jeg syntes du trenger! Men hvis du skal ha ATi så kan du jo ta en titt på dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301009&cks=PRL

Endret av GunZozz
Lenke til kommentar
x800xt...ikke noen spørsmål engang...det er bare best... :p

ikke noe å tenke på engang :cool:

Det blir jo litt dumt å si att det bare er best.Kan jo si att jeg har 2stk 6800GT GLH(Goes Like Hell)?1stk 6800 ultra 430mhz.Ikke hatt noe problemer med de,så da er de best.(sånn helt uten videre)Uansett hva han velger blir han førnøyd.Men når det gjelder hva han får mest for pengene for,holder jeg en knapp på Nvidia.

Lenke til kommentar
tja, ATI er jo best på cs og hl2 i tester (har ingen linker for hånden)

Stemmer, så derfor vil jeg anbefale han x800xt til ca 4tusen om han skal primært spille de to spillene. Akkorat som nvidia er best på doom3 motoren så er ati best på hl2 motoren. Uansett så er både ati og nvidia utrolig gode i ALLE nye spill selv om det varierer litt fra et spill til et annet. De kjører alt uansett. Selv skal jeg teste 6800gt pga prisen på 3tusen. Der har dessverre ikke ati noe å konkurrere med uten at man flasher og styrer med x800pro vivo. Det koster uansett mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...