Gå til innhold

Mulig problem med Kingston HyperX


MaKo0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

 

Har et lite problem med data'n fortiden.

Jeg bestilte nylig Kingston HyperX fra komplett.no (julekalender). Jeg fikk rammen idag, satte den i og alt funka nydelig.

Men etter 10 minutter restarter pc'n! (mens jeg er i windows har jeg fått endel error, sånn Don't Send error (forskjellige .dll filer).

PC'n driver fortsatt og restarter seg selv i blant.

 

Dette skjedde altså etter jeg putta i ny ram. (Hadde 512 Twinmos ram fra før)

 

Rammen jeg har nå er: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304401&cks=PRL

 

Hovedkort: http://www.msicomputer.com/product/detail_...sp?model=K7N2-L

CPU: AMD XP2600+

Skjermkort: Club3d GeFOrce 6800GT

OS: Windows XP PRO

 

Si ifra hvis dere vil ha mer pc spec!

 

 

Hva tror dere har skjedd her?

 

 

-MaKo_O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror muligens jeg ville prøvd å resette bios, evt. å stille inn timinger manuelt, kanskje (vill gjetting) det henger noen settings igjen fra gamle minne brikker?

Skrevet (endret)

Fortsatt samme problem.

Resette bios funka ikke, får teste hovedkort drivere da.

 

Fler tips? :) alt mottas med takk

 

edit: skal teste memtest86 seinere idag.

Endret av Makorsen
Skrevet

Hei,

 

Da har jeg kjørt memtest.

Det viste seg at rammen som jeg fikk idag hadde MASSE errors :(

 

Se bildet:

HER

 

 

Hva skal jeg gjøre nå? Skal jeg ringe til komplett.no eller noe?

Kan jeg "kreve" komplett.no for noe? ny ram? penger tilbake?

 

Takker for svar, alle svar mottas med takk!

 

-MaKo_O

Skrevet

Hvis det er under 30 dager siden du fikk dem og enda har emballasje og kvittering er det jo en frivillig retur med pengene tilbake, ellers en garantisak, da minnet nesten var DOA (Dead On Arrival).

Skrevet
Hva skal jeg gjøre nå? Skal jeg ringe til komplett.no eller noe?

Kan jeg "kreve" komplett.no for noe? ny ram? penger tilbake?

Ja, hvis du har fått et defekt produkt må du selvsagt ta kontakt med selger og forklare saken. Du finner returprosedyrer her.

Skrevet

Du har ikke mulighet til å teste på et annet hovedkort? Jeg hadde problemer med PQI Turbo-brikker på et MSI K8N Neo Platinum-hovedkort, og benyttet meg av angrefristen. Fant derfor aldri ut om det var feil på selve brikkene, eller om hovedkortet bare ikke likte minnet.

 

Det kan selvsagt være at minnebrikkene er defekte når du får så mange feil i memtest86, men jeg forestiller meg at det også kan skyldes et noe eldre hovedkort med helt ny RAM:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...