Gå til innhold

Hjelp til kjøp av metallbakplate?


.Marcus

Anbefalte innlegg

Vel, skal kjøpe meg et Gigabyte K8NS nForce3 Ultra - S-939 (hvis den godtar minnet mitt), og har fått oppgitt at jeg må ha en ny bakplate i metall hvis XP-120 skal kunne henge på. Siden Gigabyte ikke supplerer hovedkortene deres med metallbakplater, men har alt i plastikk har jeg fått beskjed av Thermalright å kjøpe en liknende slik: acce_k8_backplate.jpg

 

Er det noen som har en anelse om hvor jeg kunne få kjøpt noe slikt i Norge eller en nettbutikk? Ville satt stor pris på det.

 

Er det noen som vet om ovenstående hovedkort tar GEiL RAM? Har halvannen GB så det er litt waste hvis ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gsn:

 

Tusen takk håper det går bra her.. Fatters liker ikke at jeg kjøper hardware, ennå han sitter der med en 466MHz Celeron :!: Angående bakplaten så skal den egentlig bare passe socketen, men siden Gigabyte K8NS Ultra 939 IKKE blir levert med metallbakplate, men en i plastikk, anbefalte ThermalRight meg å kjøpe inn en slik plate slik at kjøleren kunne henge på sikkerhetssmessig godkjent.

 

MariusEV:

 

Siden jeg aldri har kjøpt en AMD prosessor i mitt liv vil jeg jo selvfølgelig ta noen forhåndsregler med innkjøp av smådeler som dette. Overlater ingenting til tilfeldighetene. Har fortsatt noe småtteri å kjøpe, MouseSkates, Revoltec systemvifte osv.

Lenke til kommentar

kan anbefale hyperglide skates som de har på microplex til stoffmatter og glatte matter (ice/steelpad) ikke til grove plast matter , da flasser de på en måte av og legger igjen små biter av teflon som gjør saken mye verre en det i utgangs punktet er.. men til andre matter er de ikke bare utrolig bra glid på men varer veldig lenge..

 

Edit : grove plast matter feks ; func 1030, noen steelpad versioner , tror også razer exatmat eller hva den heter er grov...

Endret av gsn
Lenke til kommentar

hehe de selges OEM også ja..

 

Edit : ja det med porto på bakplaten, tenkte såpass at han kanskje kjøpte kjøler på samme butikken så det var ett fett, men man kjøper som oftest andre ting når man først skal ha sånn små deler som det der..

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Jo, skal ned på St@rtIt i morra (bor i Stavanger) tenker jeg, sjekke hva dem har oppi boksen FØR jeg evt. bestiller fra Microplex. Har allerede bestilt hovedkort, sp prosessorkjøpet bør gå kjapt!

IKKE kjøp fra startit! :ohmy:

 

De er en gjeng idioter + at det er en svindyr butikk.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Hei, slapp av nå, det følger IKKE med en slik bakplate med boxed 939 cpu'er. Jeg gjentar, IKKE noen bakplate, men jeg håper du skal overklokke? Hvis ikke, kjør på med boxed, min holder seg på 30 grader idle, og 40 ved full load, ingen vits å ha xp120 på der, hvis du ikke skal klokke altså.

 

Jeg har Gigabyte k8ns-939 ultra + amd xp 3500 og twinmos ram, som jeg ikke får igjennom prime95 uten å kjøre det på 166 mhz, selv om det er rated til pc 3200 hastighet

 

Hilsen meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...