Gå til innhold

Installasjon av Win98 henger


SiggyT

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen en ny PC til sønnen min med følgende hovedkomponenter:

 

Asrock K7VT6 socket A HK

Amd Athlon XP2400+ CPU

512 MB PC2700 DDR SDRAM

120GB HD

 

Alt ser bra ut i BIOS og jeg kan ikke se at noe skulle være feil. For å installere WinXP må jeg gå veien om Win98se fordi XP installasjons CD'en min støttes ikke av DOS.

Problemet er bare at jeg kommer ikke lenger enn et par minutter ut i installasjonen av Win98se før det henger. Siste meldingen på skjermen er: "copying files needed for windows setup" , så henger den...

Har testet CD'en i en annen PC og der stopper det ikke opp så det er ikke noe galt med den. Har også prøvd med en annen HD, andre IDE kabler, flyttet RAM'en over i et annet spor, byttet CDROM-leser, men ingen ting hjelper. Har sikkert brukt denne Win98 CD'en til å installere OS med 30-40 ganger og har aldri vært borti dette problemet før. Har også gått gjennom alle settingene i BIOS for å se om det kan være noe der som skulle tilsi at det stopper opp, men kan ikke finne noe som ser galt ut...

Begynner å spekulere på om det kan være noe galt med det nye HK'et, men hva i all verden skulle nå det være?

Håper noen kan komme med noen gode forslag fordi jeg har en 12-åring her som begynner å bli vel utålmodig på om ikke jeg snart er ferdig med den nye PC'en hans...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...