Gå til innhold

Blir softmodding av skjermkort "sticky"?

Hell Toupée

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skaffet meg et 6800LE-kort og vurderer og softmodde det.

Spørsmålet er som følger:

Når man bruker Rivatuner til å softmodde et skjermkort, og det blir vellykket, er det softmoddet for evig og alltid da? Eller må man fyre opp Rivatuner hver gang for å fortsatt ha alle pipelines åpne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har softmoddet trenger du jo selvfølgelig ikke å åpne noen form for program? :dontgetit:

Du flasher BIOSen til skjermkortet, og denne påvirkes ikke på noen måte av programmer, OS o.l

Mvh Stikk

Skrevet

ville vært dumt d i tillfelle..har bestilt 6800le sjøl og jeg tenkte og softmodde d..men du stiller en bra spørsmål igrunn..men jeg ville tro at de var opne for "evig" :thumbup:

Skrevet
Når du har softmoddet trenger du jo selvfølgelig ikke å åpne noen form for program? :dontgetit:

Du flasher BIOSen til skjermkortet, og denne påvirkes ikke på noen måte av programmer, OS o.l

Mvh Stikk

Du kan softmodde 6800/LE gjennom RivaTuner, trenger ikke fikle med bios.

Kortet er sofmoddet så lenge det står i maskinen det ble softmoddet i. Flytter du det til en annen maskin må du modde på nytt. Slik har jeg forstått det.

Skrevet (endret)

Hvis jeg nå installerer Linux; vil jeg fortsatt ha låst opp pipelines da, eller må jeg åpne de igjen?

Finnes det i såfall noen programmer til Linux som gjør dette?

Hører så mye rart, så det er ikke lett å bli klok :whistle:

Endret av Svendheim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...