Gå til innhold

Firefox + Flash = 99% CPU

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det flere enn meg som sliter med at firefox spiser opp CPU-en når det er snakk om flashfiler?

Ja.

Byttet til Konqueror så har heldigvis ikke det problemet mer. Fant en guide til å fikse det, men hadde blitt så vant med å bruke Konqueror så gadd ikke å bytte igjen. :D

Skrevet

Synes firefox som er lastet ned fra mozilla.org er ustabil og tok mye CPU. Installerte fra apt-get (fedora), da tror jeg problemet ble mindre. Bruker flashblock uansett, så litt vanskelig å si egentlig.

Skrevet

Ja, akkurat det samme skjer hos meg. Men ikke på alle sider med flash. Det eneste jeg er sikker på er at det skjer alltid på hw.no, så jeg har blokket alle flash derfra.

Skrevet
Jeg bruker AdBlock. Den blokkerer bilder også. :thumbup:

Kan stoppe gif-animasjonene også med f.eks anidisable. Reklame gjør meg ingenting, bare de kan være i ro og holde kjeft ;).

Problemet med ad-block er at den også tar f.eks flash-spill, så du må disable ad-blocker for å få spille. Med flashblock kan man bare klikke hvis man allikevel vil se flash.

Skrevet

Fordi da må jeg 'ut' til skallet for å surfe på internett. Dessuten så renderer den ikke

sidene godt nok (etter min mening), noe som gjør det litt slitsomt å lese på noen sider.

Lynx er dog veldig grei å ha når man ikke har tilgang eller bruker X.

Skrevet
Fordi da må jeg 'ut' til skallet for å surfe på internett. Dessuten så renderer den ikke

sidene godt nok (etter min mening), noe som gjør det litt slitsomt å lese på noen sider.

Lynx er dog veldig grei å ha når man ikke har tilgang eller bruker X.

Lynx kan vel kjøre i en xterm?

Links er jo også et alternativ, den støtter frames.

Skrevet
Jeg bruker AdBlock. Den blokkerer bilder også. :thumbup:

Kan stoppe gif-animasjonene også med f.eks anidisable. Reklame gjør meg ingenting, bare de kan være i ro og holde kjeft ;).

Problemet med ad-block er at den også tar f.eks flash-spill, så du må disable ad-blocker for å få spille. Med flashblock kan man bare klikke hvis man allikevel vil se flash.

Nei, i AdBlock bestemmer ein sjølv kva for URL-ar som skal blokkast.

F.eks flash.vg.no osv.

Skrevet

F.eks flash.vg.no osv.

Greit nok hvis du er på stort sett faste sider. Synes det er greiest med flashblocer fortsatt. Men jeg har ad-blocker også, sånn i tilfelle det kommer noen itavisen-reklamer som ruller nederst på skjermen ;).

Skrevet

F.eks flash.vg.no osv.

Greit nok hvis du er på stort sett faste sider. Synes det er greiest med flashblocer fortsatt. Men jeg har ad-blocker også, sånn i tilfelle det kommer noen itavisen-reklamer som ruller nederst på skjermen ;).

:thumbup:

Skrevet

F.eks flash.vg.no osv.

ITAVISEN? Leser ordentlig folk itavisen?

Ser på itavisen som en humorblekke, der man kan se hva musikk-journalister tror om IT-verden. Utrolig hvor mye vissvass de gutta der får seg til å skrive.

Skrevet

Itavisen er og blir en spøk. Treige og dårlig utvalgte nyheter. Slashdot linker til artikler opp til en uke før itavisen finner ut at ting har skjedd.

Skrevet

ITAVISEN? Leser ordentlig folk itavisen?

Ser på itavisen som en humorblekke, der man kan se hva musikk-journalister tror om IT-verden. Utrolig hvor mye vissvass de gutta der får seg til å skrive.

Hva er galt med litt humor i hverdagen? :)

Synes faktisk computerworld er hakket verre. Ihvertfall de journalistene som synser om alt uinteressant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...