Gå til innhold

Tips for å holde orden på ordrene dine...


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Sitter her selv og skal bestille masse deler til en komplett maskin. Har bestilt noen deler allerede, men har ikke råd til resten ennå men jeg vet hvor jeg skal handle og hva ting koster.

Derfor har jeg laget en liste over alle butikkene jeg skal handle hos, alle varene + litt datoer, pris osv.

 

Nå slipper jeg og sitte og bla frem og tilbake mellom masse sider, jeg vet hva ting koster, og når jeg har bestilt så skriver jeg inn varer som har ankommet så jeg slipper og tenke mer på de, samt ordre nummer.

 

Noen som syntes dette er lurt så man har tunga rett i munn :thumbup:

post-94-1104151964_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo skjelden lurt å bestille fra så mange butikker med tanke på at man får porto og eventuellt oppkrav i tillegg. Det er f.eks. mulig å finne en strømforsyning og viftestyring hos Microplex.no, det samme gjelder lydkort hos komplett.

 

Derfor er det ikke spesiellt vanskelig å holde orden på ordrene.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Om du tenker deg litt om så har jeg vel tenkt meg om før det ble som det ble. Er ikke alltid at det er så mange som har akkurat den og den delen man er ute etter og da blir det som det blir. PSU'en kjøpte jeg hos mpx gjennom juletilbudet så jeg sparte penger der. Og så var Thermaltake TT Bigwater på juletilbud gjennom PSdata.no så da kunne jeg likesågodt handle lydkort der også da de hadde best pris på det. Angående de to delene fra 3dfxcool.no så er det ingen andre som har akkurat de to delene. Er en funnel for 120mm vifte til 80mm innsats, og så en lekker viftestyring som jeg har lest mye bra om. Skjermkortet er så og si nytt og det kjøpte jeg av en privatperson og jeg fikk prutet ned prisen, i tillegg betalte han frakten. Kortet det gjelder er et Powercolor X800XT PCI-E ViVo som koster ca 4200kr nytt og da må man betale frakt i tillegg. Altså sparte jeg der over 700spenn.

 

Jeg skjønner hva du mener med å slippe å betale frakt for så mye men det har blitt slik det har blitt for en grunn så jeg har ikke oversett det. Get it ;)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

En annen ting er jo at det kan være interessant og lese den lista om et år f.eks, og da ligger den jo i My Documents og kan hentes frem på et blunk. Tviler på at de fleste husker hvor man bestilte alt fra og prisen der og da. Ganske greit å ha alt på ett ark. Artig og sjekke prismessige forskjeller fra år til år. Hvertfall jeg syntes det :blush:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...