Gå til innhold

Half-Life 2 klar?


Anbefalte innlegg

Sidend et er LCD så bør jo spillet kjøres i 1200x1024 og da må du sette ned instillingene litt ned iallfall på maskin 2 og 3

MÅ det kjøres på den instillingen??

Nei, det MÅ ikke kjøres i den oppløsningen. Men det anbefales siden LCD har sånn "fast" oppløsning. Og ved andre oppløsninger kan bildet virke uklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sidend et er LCD så bør jo spillet kjøres i 1200x1024 og da må du sette ned instillingene litt ned iallfall på maskin 2 og 3

MÅ det kjøres på den instillingen??

Nei, det MÅ ikke kjøres i den oppløsningen. Men det anbefales siden LCD har sånn "fast" oppløsning. Og ved andre oppløsninger kan bildet virke uklart.

OK, det er kjekkt å vite...

 

ORKER nemmelig ikke dra frem en 19'' Hansol DynaFLat igjen...

Lenke til kommentar
Sidend et er LCD så bør jo spillet kjøres i 1200x1024 og da må du sette ned instillingene litt ned iallfall på maskin 2 og 3

MÅ det kjøres på den instillingen??

Bilde blir penest på en LCD skjerm når du kjører den i native oppløsning.

 

Edit: Svalbard var litt tidligere ute der.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Jeg blir rett og slett provosert av denne tråden, kan ikke alle de som ikke kan noe bare lese, eller hvertfall ikke være så "sikre" på det de sier, da mange av påstandene her er feil.

 

Det blir ikke noe problem å spille HL² på den laptopen, du må bare stille inn detaljenivå.

Endret av -spyder-
Lenke til kommentar
Sidend et er LCD så bør jo spillet kjøres i 1200x1024 og da må du sette ned instillingene litt ned iallfall på maskin 2 og 3

MÅ det kjøres på den instillingen??

det¨MÅ ikke kjøres på den oppløsningen. men en LCD skjerm er laget spesielt for EN oppløsning. blir ikke like bra bilde hvis du kjører skjermen på en annen oppløsning.

Lenke til kommentar

Maskin 1: Uten tvil

 

Maskin 2: Går sikkert, men her må du regne med å ikke kunne kjøre på så høye oppløsninger + effekter og den slags...

 

Maskin 3: Vil nok gå ganske knirkefritt med den også..

 

Maskin 4: Vil nok gå fint.. Midt i mellom maskin 2 og 3 eller no..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

jeg lurer på om ikke data nerder generelt har blitt litt mer bortskjemt i det siste?

 

jeg er en av dem, men jeg klarer meg fint med mye mindre enn desse grå-måsene (ska-ha ska-ha) her.

 

hl2 går fint på alle maskinene uten tvil.. hvis ikke noe hardware er ukompatibelt med spillet, som da igjen ikke ligger i hardware.

 

dårligst vil det gå på maskin nr 2 pga gpu, men brukbart alikevel.

Lenke til kommentar

Det vil gå bra på alle 1,2,3 maskinene. Laptopen uttaler jeg meg ikke om, da jeg ikke vet hvordan komponenter i en laptop fungerer helt ytelses messig for slik spilling.

 

Selv har jeg en XP1800, 1,5GB 2100 ddr ram, radeon 9800pro 128mb, kjører med 1024x768 oppløsning på 17" crt skjerm.

Kjører flott, bare å sette ned grafikken litt, trenger ikke være på det laveste heller, men ikke på det høyeste heller. Finn en fin kompinasjon for grafikken, så blir du fornøyd.

 

Spillet er så bra å fint uansett at :)

Lenke til kommentar

Er det folk friker for?! :nei: HL2 krever ikke så himla mye som mange tror, selv runda jeg hele spillet på et 9600 kort i 1280x1024 med allt på high (AA og AF begge var 0). Kortet har Sapphire sin vifteløse kjøleløsning, så blir vel noe i duren med #4.

 

ENESTE scenen jeg merka at det hakket var de siste når man blir kjørt gjennom det "store bygget" på slutten, (skal ikke avsløre for mye ;)) men da får du jo heller ikke rørt på deg, så du går ikke glipp av noe.

 

Men til LCD: De bør stå på 1280x1024, eneste du mister om du går lavere er litt av skarpheten i bilde. Ingen fare :p

Det har seg også sånn at max hz på flatskjermer ligger rundt 75, derfor trenger ikke du mer enn 75fps for å i det hele tatt merke noe forskjell. Men spillet flyter fint selv om du går en del lavere, og det klarer alle kortene dine! Om du skulle merke no lagg etc. så er det bare sette ned kravene.

 

Det er ikke bare grafikken i HL2 som får deg til å sitte oppe en hel helg, tro meg :roll:

Lenke til kommentar
Maskin #1 er vertfall klar:)

 

Maskin #2 går d vel på men ikke smertefritt akkorat:/

 

Maksin #3 tviler jeg d går bra på:/

WTF? :roll:

Pc 2 er den som definitivt vil ha mest problemer med å kjøre spillet.

1 & 3 vil uten problemer klare å kjøre spillet glatt.

Du kan godt få LOV til å grunngi svarene dine...

Mitt innlegg var ikke rettet mot deg, men til 'gr0nn' som overhodet ikke har greie på hva han snakker om. Men hva mener du med HL2 klar? HL2 kan brukes på alle maskinene, uten problemer. Spørsmålet er om du skal spille med AA/AF, vsync osv..

Lenke til kommentar

maskin 1:

Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT

Western Digital Caviar 200GB S-ATA (X2)

Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3

Maskinen kjører HL-2 som en drøm 1280x1024 alt på High pluss AA og AF på. Hvorfor? Herigud jeg har akkurat de samme komponentene utenom CPU kraften og kjører HL-2 laggfritt med 1280x1024 pluss AA 4x og AF 8x! :p Pluss maskinen har nok minne! :thumbup:

 

maskin 2:

Intel Pentium 4 540 3.2GHz Boxed

TwinMOS PC3200 DDR 1024MB KIT

Samsung Spinpoint P80 160GB (X2)

Geforce FX5500 256MB DDR

CPU kraften er der og det samme er det med minnet! Dog grafikkortet har jeg ikke noe erfaringer med(hvis det er likt eller kraftigere enn GeForce 4 TI 4200 så kan jeg kanskje resonmere meg frem) Kompisen min har et GeForce 4 og kjører HL-2 ganske dårligt, det lagger selv om CPU`en henger med! Så du kan nok ikke forvente å kjøre HL-2 på de perfekte innstilinger plus lurer på om detet grafikkortet støtter DX9? :hmm: Men uasnett skal du ha gleden av å spille det laggfritt så kan du jo sjekek hva maskinen setter oppløsningen til når du instalerer HL-2 på den. Da blir alle instillingene innstilt etter hva maskinen og grafikkortet klarer! :)

 

maskin 3:

AMD Athlon 64 3000+

Twinmos PC3200 DDR 512MB

Samsung Spinpoint P80 160GB S-ATA(X2)

Powercolor Radeon 9800 128MB DDR

De flese her sier at maskin 3 ikek vil klare spillet bra. :dontgetit: WHF? Igjen CPU kraften er her, RAM`en burde holde selv om det flyter mye bedre med en 512MB brikek til. Jeg kjørte Far Cry i sin tid med alt på max untatt AA og AF på med 9800XT, P4: 2.66GHZ og 512MB! Spillet gikk fint det litt lagg enkelte ganger men herigud dette er irelevant nå. Uansett HL-2 vil nok kjøre fint på denne maskinen dog uten AA og AF (what eva ingen bryr seg om dette pga alt blir jevnet ut når du skrur oppløsningen til 1280x1024 noe denne maskinen vil klare). Sette noen efekter på high noen på medium så vips skal den funke til HL-2! :thumbup:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
CPU kraften er der og det samme er det med minnet! Dog grafikkortet har jeg ikke noe erfaringer med(hvis det er likt eller kraftigere enn GeForce 4 TI 4200 så kan jeg kanskje resonmere meg frem) Kompisen min har et GeForce 4 og kjører HL-2 ganske dårligt, det lagger selv om CPU`en henger med! Så du kan nok ikke forvente å kjøre HL-2 på de perfekte innstilinger plus lurer på om detet grafikkortet støtter DX9? :hmm: Men uasnett skal du ha gleden av å spille det laggfritt så kan du jo sjekek hva maskinen setter oppløsningen til når du instalerer HL-2 på den. Da blir alle instillingene innstilt etter hva maskinen og grafikkortet klarer! :)

Jeg hadde selv et Ti4200 før, som var bånn....

 

Men jeg synes selv personlig at FX5500 er mye, mye bedre en Ti4200

Lenke til kommentar

skjønner ikke at folk kan si det går "fint" når det hakker når det skjer litt, for min del mister jeg ALL innlevelse ved minste tegn på fpsdrops eller lagg.

kjører som sagt tidligere i tråden 9800pro 128mb amd643000+ og 512mb ram

og det går jo glatt som f nesten hele tia men fpsdropsene er kjiipe og jeg skulle gjerne hatt bedre hardware, de som sier de har mye dårligere hardware og sier det går bra må jo være vant til en 486 eller no. spillet fortjener å spilles på en bra maskin så man ihverfall har levbar fps uten at du kjører 640 480

 

EDIT: når dere sier "går" på maskina, mener dere at man faktisk kommer inn i spillet eller at maskina greier å dra det med høy fps på grei grafikk?

er vel ingen som gidder å spille et spill som hakker?

jeg har kjørt på 640 480 på alle de gamle maskinene mine for å fps, fps is life!

nå slipper jeg det :tease:

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...