Gå til innhold

Anlegg til rundt 5000?


Anbefalte innlegg

La oss si at jeg har maks 5000 kroner å bruke på anlegg. Anlegget skal spille CD med så god lyd som overhodet mulig for den prisen, og det er egentlig stort sett det. Hva er mulig å få til? Jeg er fullt klar over at det er snakk om lite penger i denne sammenhengen, men siden jeg er en fattig (kan diskuteres) skoleelev, har jeg ikke råd til mer, og heller ikke lyst til å bruke mer.

 

Jeg snakker om hele sulamitten, høyttalere, forsterker, CD-spiller, kabler, etc. Noen som har noen gode tips? Noen som gidder å sette opp noen gode løsninger for meg? Jeg er relativt (ikke helt) grønn når det gjelder det rent audiotekniske.

 

Takker for alle (meningsfylte) innspill. :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 5.000 får du ikke så veldig mye, men et Cambridge - Gale oppsett fra Hifi-klubben kunne vært en mulighet. Dette oppsettet gir veldig mye for pengene:

 

Cambridge - Gale

 

Av kabler kan du nøye deg med denne Signalkabelen og denne Høyttalerkabelen. Dette er kabler jeg ikke har prøvd selv, men går ut i fra er noe av det bedre til prisen.

 

Sist, men ikke minst vil jeg anbefale deg en tur på Hifi-klubben hvor du kan fortelle din situasjon og de vil hjelpe deg (skulle ikke forundre meg om de kommer med samme oppsettet :innocent: ).

 

Edit: Kommaleif var her.

Endret av FM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...